فتاحی دبیر هفتمین جشن داستان انقلاب شد

حسین فتاحی طی حکمی از سوی رئیس جشنواره‌های حوزه هنری به عنوان دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب انتخاب شد.
کد خبر: ۳۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹ - 28October 2014

فتاحی دبیر هفتمین جشن داستان انقلاب شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "محمد حمزه زاده" معاون هنری و رئیس جشنواره های حوزه هنری، حسین فتاحی از داستان نویسان انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: نظر به توانمندی و تجارب جناب عالی در حوزه ادبیات داستانی، به ویژه خلق آثار شاخص داستانی با مضامین انقلاب، بنا به پیشنهاد مدیر محترم مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری به موجب این حکم به عنوان دبیر هنری هفتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب که با عنوان جایزه امیر حسین فردی برگزار می شود، انتخاب می شوید. امیدوارم با حسن تدبیر جناب عالی و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود و گرانبار پیشین که حاصل دوراندیشی و دغدغه مندی استاد فقید امیرحسین فردی در خلق و ارائه آثار ماندگار با درون مایه انقلاب اسلامی است، جشنواره هفتم با گام های استوار در سطحی پویاتر و عالی تر از گذشته برگزار شود.

بنا بر این گزارش، حسین فتاحی دبیر هنری هفتمین جشنواره داستان انقلاب در دورۀ گذشته نیز این مسئولیت را عهده دار بود.

 فتاحی متولد ١٣٣٦ یزد، دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری است.  فتاحی در سه حوزه تألیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی را به رشته تحریر درآورده است که ازآن جمله می توان به: آتش در خرمن، پسران جزیره و عشق سال های جنگ اشاره کرد. پری نخلستانها، مدرسه انقلاب، کودک و توفان، امیرکوچولوی هشتم و بازنویسی قصههای شاهنامه و سمک عیار و... از دیگر آثار اوست. وی ترجمه قصههای مزرعه سیب و دبیری دومین جایزه دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد. او همچنین ۲۰ سال داوری کتاب سال، دبیری یک دوره جشنواره ادبی یوسف و دبیری اولین دورۀ جشنواره ادبی هشت را در سوابق هنری خود به ثبت رسانده است.

یادآوری می شود، پایان مهلت فراخوان  ارسال آثار تا سی ام آذرماه و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره در بهمن ماه۹۳ است و هنرمندان می توانند با مراجعه به سایت www.artfest.ir نسبت به  ثبت نام فرم اینترنتی اقدام کنند و سپس  آثار خود را به دبیرخانه جشنواره های حوزه هنری به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری- طبقه­ همکف ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار