فاطمه رهبر در پاسخ به دفاع پرس:

مرکز فوریت امدادی کمیته امداد تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مرکز فوریت امدادی کمیته امداد تا پایان سال راه‌اندازی و شماره تلفن آن به هموطنانمان اعلا‌م خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ - 24December 2018

/به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «فاطمه رهبر» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اقدامات ۹ ماهه امسال اظهار داشت: ۲ میلیون ۱۹ هزار و ۷۶۱ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و کمک دریافت می‌کنند از این تعداد یک میلیون و ۴۶۵ هزار نفر سالمند هستند و یک میلیون زن سرپرست خانوار هستند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در گذشته ۶۰ درصد بودند، گفت: با اجرای تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۷ تعداد سرپرست‌های خانوارها ۶۰ درصد کاهش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ادامه با اشاره به اینکه ۵۷ هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر از خانوار‌های تحت پوشش سرپرست زندانی هستند؛ در بین مددجویان ۶۵۰ خانوار زرتشتی و کلیمی هستند و ۴۷ درصد مددجویان شهری و ۶۱ درصد روستایی هستند.

رهبر با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از سرانه‌های حمایتی اعم از مسکن، اشتغال و... باید در مناطق محروم و مرزی اختصاص داده شده است، گفت: بازدید از منازل مددجویان در کمیته امداد الزامی است و باید همکاران به خانواده‌های کمیته امداد دیدار داشته باشند و شرایط آن‌ها را گزارش دهند.

وی با اشاره به تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۷، چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه کمیته امداد اضافه شده است، گفت: در دو ماه گذشته با یک کار جهادی و رویکرد انقلابی بیش از ۶۰۰ هزار خانواده پشت نوبتی، خانوار کم‌بضاعت جامعه، کودکان دارای سوء تغذیه و زنان سرپرست خانوار شناسایی و جذب کمیته امداد شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ادامه داد: از دو ماه گذشته از محل این چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این افراد خدمات‌رسانی شده است و امیدواریم این مقدار برای سال ۹۸ به هفت هزار میلیارد تومان برسد.

رهبر با اشاره به راه‌اندازی شناسنامه الکترونیک بهداشت و آسیب‌های اجتماعی خانوار تا پایان سال اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، درگاه الکترونیکی در کمیته امداد در ۱۰ استان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰ خدمت از کمیته امداد در این درگاه وجود دارد و تا پایان سال و پس از آزمایش‌های نهایی ۴۰ خدمت در این درگاه ارائه خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس، مبنی بر راه‌اندازی شماره فوریت‌های امدادی گفت: مرکز فوریت امدادی کمیته امداد تا پایان سال راه‌اندازی و شماره تلفن آن به هموطنان اعلا‌م خواهد شد.

رهبر عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و بالا رفتن قیمت اقلام ضروری، با تصویب هیأت امنا و تاکید رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با جابجایی سرفصل‌های اعتباری، ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات حوزه حمایت از خانواده‌های کمیته امداد اضافه شد، که این اعتبار در حوزه جهیزیه، درمان مددجویان و بیماران صعب العلاج، اجاره و ودیعه مسکن مددجویان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بیش از ۶۸ هزار جهیزیه بین زوج‌های تحت پوشش مددجویان کمیته امداد توزیع شده است، گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۲ هزار جهیزیه در بین مددجویان توزیع شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: با هماهنگی صورت گرفته با بانک‌ها تا کنون ۱۹۳ هزار فقره وام با میانگین بیش از سه میلیون به مددجویان تسهیلات داده شده است.

رهبر با بیان اینکه تمامی مددجویان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی هستند، خاطرنشان کرد: تا کنون مددجویان بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت از بیمه آتش‌سوزی دریافت کردند.

وی در ادامه با اشاره به سردی هوا گفت: بیش از ۲۰۰ هزار قلم کالا از جمله بخاری بین مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور توزیع شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به شناسایی ۲۴۷ روستای فاقد امکانات در ۱۰ استان کشور اظهار داشت: در این روستا‌ها دو هزار و ۸۳۸ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

رهبر افزود: در ۹ ماهه امسال در حوزه نظام وظیفه به ۱۶ هزار و ۶۷۱ نفر خدمات داده شده است؛ همچنین ۲۴ هزار و ۳۱۲ مورد معافیت از حق پرداخت انشعابات برق، گاز و آب داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ به ۱۰۰ هزار کودک زیر پنج سال که دچار سوء تغذیه بودند کمک‌رسانی شد، گفت: امسال تاکنون به ۱۳۷ هزار نفر بچه زیر پنج سال و دو هزار مادر شیرده و زن باردار کمک‌رسانی شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه به ۳۸۳ هزار مددجو کمیته امداد خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر ۲۴۳ هزار دانش آموز و ۵۷ هزار نفر دانشجو هستند.

رهبر با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی عضو کارگروه تقسیم کار ملی است و دبیرخانه‌ای در این راستا راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به حجم پرونده‌ها در صدد هستیم که موضوع مشاوره زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال و حوزه مددکاری را برون‌سپاری کنیم.

وی با اشاره به اختصاص سبد کالا در سه مرحله به هموطنان گفت: در مرحله اول، سبد کالا به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافت؛ در مرحله دوم نیز سبد کالا بین خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران توزیع شد و در مرحله سوم، این سبد به کسانی تعلق خواهد گرفت که حقوق آن‌ها کمتر از سه میلیون است که این مرحله هم‌اکنون در حال اجراست.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ادامه داد: برخی افراد در این مرحله اعتراضاتی داشتند که به دهک‌های بالاتر سبد کالا تعلق گرفته و به ما تعلق نگرفته است؛ این افراد می‌توانند در موعد زمانی و با مراجعه به نهاد‌هایی که متعاقباً مشخص خواهند شد، اعتراض خود را اعلام کنند.

رهبر افزود: امیدواریم با قول‌هایی که داده شده تا پایان سال دو نوبت سبد کالا بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توزیع شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار