پورمحمدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با تسلط بر فقه به دنبال حل مشکلات کشور بود

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به نیازهای جدید جامعه توجه داشت و بر همین اساس با تسلط بر فقه به دنبال حل مشکلات کشور بود.
کد خبر: ۳۲۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 26December 2018

«مصطفی پورمحمدی» دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی، اظهار داشت: کمتر کسی می‌شناسیم که به اندازه ایشان عمق و دقت‎نظر در مبانی فقهی و اصولی داشته باشد.

مشاور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آیت‌الله شاهرودی در مباحث حقوقی اشراف داشت،گفت: مرحوم آیت‌الله شاهرودی با تسلطی که به فقه داشت توانستند نوآوری و نظرات کارشناسی جدیدی را مطرح کنند. ایشان همچنین به نیازهای جدید جامعه توجه داشت و بر همین اساس به دنبال پاسخگویی و حل این مسائل با توجه به عمق فقه بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره ابعاد شخصیتی این عالم ربانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی ابعاد مختلف شخصیتی داشتند. ایشان در برخوردهایشان سلیم‎النفس بودند.

پورمحمدی تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی همواره در کارها معتقد به نظرات جمع و کار جمعی بود و واقعاً به این مسئله توجه داشتند.

گفتنی است؛ مراسم تشییع و اقامه‌ نماز بر پیکر آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، فقیه عالیقدر، استاد بزرگ حوزه‌ علمیه و کارگزار باوفای جمهوری اسلامی صبح امروز در مصلی امام خمینی تهران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوای سه‌گانه، مسئولان کشوری و لشکری و خیل عظیمی از مردم قدرشناس تهران با قرائت آیاتی از قرآن مجید و مداحی یکی از مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

قرار است، پیکر مطهر آیت‎الله هاشمی شاهرودی پس از مشایعت مردم تهران به سمت شهر مقدس قم تشییع و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار