«دلدادگان عقیله بنی‌هاشم»

کد خبر: ۳۲۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 30December 2018

«دلدادگان عقیله بنی‌هاشم»به گزارش خبرنگار دفاع پرس، «دلدادگان عقیله بنی‌هاشم» کتابی از «آزاده حاجی‌غلامی» است که در آن به خاطرات و زندگی‌نامه چهار شهید مدافع حرم، «عبدالله باقری»،‌ «محسن فرامرزی»،‌ «علی آقاعبدالهی» و «امین کریمی» پرداخته است. این شهدا که در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم به فیض شهادت رسیدند، از نیروهای سپاه انصارالمهدی (عج) هستند که هر یک در بخش‌ خاصی فعالیت می‌کردند.

شهیدان امین کریمی در حوزه چک و خنثی،‌ عبدالله باقری،‌ محافظ محمود احمدی‌نژاد،‌ محسن فرامرزی،‌ سرتیم حفاظت از آیت‌الله امامی کاشانی و علی آقاعبدالهی در بخش فاوای سپاه فعالیت داشتند.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«بار دومی است که نوشتن کتاب درباره شهدای مدافع حرم نصیبم می‌شود؛ خدمتی که همیشه انجام آن را از خداوند متعال در نمازهایم خواسته‌ام و از این بابت ممنون هستم که چنین عنایتی نصیب من کرده است که خدمتی ناچیز به سربازان خاندان اهل بیت (ع) داشته باشم.

قطعا دیدن مکانی که شهدا در آن حضور داشتند، یکی از نقاط قوتی است که در نگارش اثر به نویسنده کمک می‌کند که متاسفان چنین امکانی مهیا نبود و این مورد را می‌توان از کاستی‌های کتاب برشمرد. در عین حال تلاش شد تا با زوایای مختلف و جزئیات زندگی هر شهید ورود شود تا شخصیت کاملی از این حجت الهی روی زمین برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود.»

قسمتی از متن کتاب:

شهید «عبدالله باقری»

«وقتی عبدالله به خواستگاری من آمد، قرار شد با هم صحبت کنیم، در اتاق نشستیم و عبدالله سرش را بلند نکرد. هر دو به گل‌های قالی چشم دوخته بودیم. عبدالله اصلا من را ندید. قرمز شده بود. به زور صحبت کرد و از نظامی بودنش گفت و اینکه معلوم نیست چه زمانی را در خانه باشد و چه زمانی نباشد، گقت که کارش پر خطر است و ممکن است چند ماهی را در خانه نباشد.

همین که عبدالله یک پاسدار بود برایم کافی بود. با کارش راحت بودم. چون پدرم هم پاسدار بود می‌دانستم چه زندگی  خواهم داشت. از همان کودکی سختی نبودن پدر را حس کرده بودم و وقتی مادرم به خاطر بیماری در بیمارستان و پدرم در جبهه بود، کارهای خانه را من انجام می‌دادم. سن و سالی نداشتم و از همان دوران سختی‌های زندگی را کشیده بودم.»

شهید «امین کریمی»

«خبری از امین نداشتیم، به عروسم گفته بود که برای تاسوعا و عاشورا برمی‌گردد. مدتی بعد همان طور که دل توی دلم نبود و از امین خبری نداشتیم و هر لحظه انتظار خبر یا نلفنی را می‌کشیدم، خبر شهادت پسرم را از زبان همسرش شنیدم. آن روز عروسم به همراه مادر و پدرش در خانه ما بود. همسرم و پدر خانم امین می‌دنستند که او به شهادت رسیده است، ولی بروز نمی‌داند، تا اینکه زهرا عروسم اسم امی را در لیست شهدای مدافع حرم دید و با گریه و فریاد این خبر را به من و مادرش داد که در اتاق دیگری نشسته بودیم.

پسرم روز تاسوعا مورخ 30 مهر 1394 شهید شد.»

«دلدادگان عقیله بنی‌هاشم» در 144 صفحه مصور به قلم «آزاده حاجی‌غلامی» تالیف و توسط «سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج)» در سه هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها