کارگردان مستند «تاریخ صدور»:

تفاوت بین نسلی، نیازمند بررسی و روشنگری/ مادران و پدران باید فرزندشان را برای زندگی آینده تربیت کنند

مجید عزیزی گفت: مادران و پدران باید با درس گرفتن از گذشته زندگی خود، فرزندانشان را برای زندگی آینده تربیت کنند، نه اینکه صرفاً سعی کنند کودکشان شبیه دوران کودکی خودشان نشود.
کد خبر: ۳۲۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ - 26December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند سینمایی «تاریخ صدور» با حضور عوامل این مستند و جمعی از دانشجویان، در دانشگاه صنعتی شریف به نمایش درآمد.

مجید عزیزی کارگردان مستند سینمایی«تاریخ صدور» پس از نمایش مستند، گفت: مستندی که به تماشای آن نشستید برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد و مورد توجه مخاطبان این جشنواره قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما سعی داریم این مستند را در آینده به جشنواره فیلم فجر نیز ارسال کرده و آن را در گروه هنر و تجربه اکران کنیم. همچنین نسخه‌ پنج قسمته مستند «تاریخ صدور» نیز تدوین شده است که هر قسمت آن به یک دهه می‌پردازد و قرار است از شبکه‌های تلویزیون پخش شود.

این کارگردان سینمایی مستند بیان کرد: برای ساخت این مستند خانم داودی تحقیق و پژوهش بسیاری سنگینی را انجام دادند، این تحقیق و پژوهش‌ها آنقدر با کیفیت و جامع هستند که چندین مرتبه به ما پیشنهاد شده است که آن را تبدیل به کتاب کرده و چاپ کنیم؛ اما ما هنوز به چنین تصمیمی نرسیده‌ایم.

فاطمه داودی نویسنده و پژوهشگر مستند سینمایی «تاریخ صدور» نیز گفت: پژوهش فیلم با سایر قالب‌های پژوهش تفاوت بسیاری دارد. ما با ساخت مستند «تاریخ صدور» یک کار رسانه‌ای انجام دادیم و به هیچ عنوان تصمیم نداشتیم که یک پایان‌نامه تولید کنیم.

عزیزی خاطر نشان کرد: ما با این مستند می‌خواستیم تفاوت بین نسلی را نمایش دهیم و برای این کار از اصطلاح غیر تخصصی مثل دهه 50 ای و دهه 60 ای استفاده کردیم که در بین مردم شناخته‌تر بود. امروز تفاوت بین نسلی، نیازمند بررسی و روشنگری است، چرا که خانواده‌ها به فهم چنین موضوعاتی نیازمند هستند. مادران و پدران باید با درس گرفتن از گذشته زندگی خود، فرزندانشان را برای زندگی آینده تربیت کنند، نه اینکه صرفاً سعی کنند کودکشان شبیه دوران کودکی خودشان نشود.

وی ادامه داد: حرف‌ها و مباحث بسیاری برای مطرح کردن در این مستند داشتیم؛ اما اگر می‌خواستیم آن مباحث را نیز داخل مستند بیاوریم، زمان مستند بسیاری طولانی می‌شد. البته بعضی از موضوعات را نیز به علت دور شدن از موضوع اصلی بحث خودمان کنار گذاشتیم؛ چرا که اگر آن موضوعات را هم داخل مستند می‌آوردیم موضوع اصلی مستند به حاشیه می‌رفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها