مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

مرکز اسناد مرجع خوبی برای تدوین و انتشار کتب دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مرکز اسناد موجود در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد استفاده دانشجویان، اساتید و آحاد مختلف مردم است و مرجع خوبی برای تدوین و انتشار کتب دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۲۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ - 26December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در دیدار با «ارسلان پرویز» فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است که با عنایت با تعاملات با ادارات استان و تعامل با همه نیروهای مسلح کارهای خوبی در مباحث دفاع مقدس در استان انجام داده است.

وی عنوان کرد: در مرکز اسناد این مجموعه 380 هزار عنوان سند مرتبط با دفاع مقدس استان جمع آوری شده که با توجه به اهمیت درجه بندی می شوند.

فخر با اشاره به اینکه این اسناد شامل تمام دستگاه ها و نهادهایی است که در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، بیان داشت: این مرکز مورد استفاده دانشجویان، اساتید و آحاد مختلف مردم قرار می‌گیرد و مرجع خوبی برای تدوین و انتشار کتب دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: کتابخانه دفاع مقدس نیز با بیش از هفت هزار جلد کتاب مورد استفاده عموم قرار دارد.

این مسئول در ادامه متذکر شد: کارگروه هایی نیز از نیروهای مسلح و نهادهای حاضر در دوران دفاع مقدس در این اداره فعال هستند.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان زیرمجموعه دایرة المعارف دفاع مقدس کشور است، عنوان کرد: این دانشنامه درحال تدوین است و تاکنون در 3 حوزه شهدا و اشخاص، جغرافیا و نظامی سیاسی کار درحال انجام است.

فخر ضمن بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس انعکاس دهنده اخبار و گزارشات مرتبط با دفاع مقدس استان است، گفت: در ارتباط با برنامه‌های هنری و سینمایی اقدامات زیادی انجام شده و تولیدات زیادی در زمینه فیلم کوتاه، فیلم مستند، نماهنگ و... انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی 153 شهید گمنام در 43 نقطه تدفین شده اند، اعلام کرد: وجود 2 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان که یکی موزه دفاع مقدس در بیرجند و دیگری موزه استکبار ستیزی طبس است از دیگر ظرفیت‌های موجود در این زمینه است.

مرکز اسناد، مرجع خوبی برای تدوین و انتشار کتب دفاع مقدس است

نقش اداره‌کل حفظ آثار  دفاع مقدس خراسان جنوبی در برگزاری کنگره شهدا قابل تحسین است

سرهنگ «ارسلان پرویز» فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: تلاش های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در جهت پیشبرد اهداف برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی ارشد آجا آمادگی کامل خود را برای همکاری در تمام زمینه‌ها با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار