برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی در خوزستان

نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی اسفند سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ - 27December 2018

اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی در خوزستان برگزار می شود/ جلسه خبری اش امروز برگزار شد / کنگره اسفند استبه گزارش دفاع پرس از اهواز، «فریدون غلامی» دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان امروز (پنج‌شنبه 6 دی‌ماه) در نشست خبری که در مرکز ضایعات نخاعی جانبازان امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد، اظهار داشت: اگر حضور خبرنگاران در کنار رزمندگان و انعکاس رشادت‌های آنها در هشت سال دفاع مقدس نبود چیز زیادی از دلاوری‌های باقی نمی‌ماند، در واقع رسالت خبرنگاران رسالتی زینبی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره؛ بزرگداشت شهدای جانباز قطع نخاعی استان خوزستان است، افزود: این کنگره در اسفندماه برگزار و از جانبازانی که شهید شده‌اند، یاد می‌شود. همچنین از خانواده‌ها آنها و جانبازان قطع نخاعی در قید حیات نیز تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان گفت: جانبازان قطع نخاعی با وجود فشارهای جسمی و صدمات گوناگون سالیان متوالی است که در همه صحنه‌ها حضور دارند و یکی از پرافتخارترین پارالمپیک کار کشورمان، آقای جوکار از استان خوزستان است.

وی با اشاره به ضرورت معرفی توانمندی‌های جانبازان قطع نخاعی، افزود: در این کنگره نقش همسران جانبازان قطع نخاعی که در واقع ایثارگران گمنام و حاضر در صحنه هستند مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد زیرا نقش این همسران برای مقاومت، پایداری و نشاط جامعه نقشی اساسی است.

وی عنوان کرد: برای اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان، ستاد دائمی در دو نوع اجرایی و محتوایی تشکیل شده که هرکدام از آنها چندین کمیته را تحت پوشش دارند و شرح وظایفی برعهده دارند.

غلامی با اشاره به برنامه‌های پیش از برگزاری کنگره، بیان کرد: شب شعر، فراخوان داستان، برگزاری تئاتر، سرود خیابانی، فراخوان مقاله، طراحی و نقاشی برای مدارس خوزستان، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، تهیه مستند از یکایک جانبازان، تهیه و چاپ کتاب جانبازان شهید و جانبازان در قید حیات از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار