قاسمی:

سفر دزدانه ترامپ به عراق بی احترامی به حاکمیت ملی این کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سفر دزدانه و مخفیانه ترامپ به عراق را خارج از عرف دیپلماتیک و بی احترامی به حاکمیت ملی این کشور خواند.
کد خبر: ۳۲۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ - 28December 2018

سفر دزدانه ترامپ به عراق بی احترامی به حاکمیت ملی این کشور استبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتقاد از سفر خارج از عرف دیپلماتیک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عراق، آن را بی احترامی به حاکمیت ملی عراق خواند و افزود: همانگونه که آقای ترامپ در سخنان خود در جمع نظامیان آمریکا در عین الاسد بدان تصریح کرد به رغم دخالت های بی شمار، هزینه های هزاران میلیارد دلاری و پرداخت های سنگین حیثیتی غیر فابل جبران برای مردم ایالات متحده آمریکا که منجر به حضور نظامی غیر قانونی و نا مشروع آمریکا در منطقه به ویژه عراق شد، وی امروز مجبور است کاملا مخفیانه و به عبارتی دزدانه و تحت شدیدترین تدابیر حفاظتی - امنیتی قدم به سرزمین یکی از کشورهای منطقه بگذارد و این چنین مورد انتقاد صاحبنظران و بی توجهی مقامات عراقی و مخالفت مردم این کشور قرار گیرد.

بهرام قاسمی با انتقاد شدید از سخنان مداخله جویانه و فرصت طلبانه دونالد ترامپ عنوان کرد: دولت ها و ملت های منطقه هیچگاه اجازه سوء استفاده به بیگانگان متجاوز و منفور برای تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه را نخواهند داد.

وی گفت: این نه آمریکای زیاده خواه و حامی به تمام معنای تروریسم، بلکه ملت های بیدار منطقه بودند که با درک به موقع شرایط و با هم افزایی امکانات مادی و معنوی خود توانستند تروریست های تشکیل، تسلیح و تامین مالی شده توسط آمریکا و صهیونیسم را تار و مار و سرکوب کنند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: بی تردید دیر زمانی نخواهد پایید که همه کشورهای منطقه دریابند ثبات و امنیت منطقه جز با اتکاء به منابع و ظرفیت های داخلی، منطقه ای و بین المللی خودشان میسر نیست و نیروهای بیگانه نیز دیر یا زود مجبور به ترک تمام منطقه شوند.

وی خاطرنشان کرد:بهتر آن است که آقای ترامپ مروری جدی و همه جانبه به تحولات جهان و منطقه غرب آسیا از آغاز دوران ریاست جمهوری خود تاکنون داشته باشد؛ شاید در پرتو این نگاه مجدد و با استفاده از آنچه گفت، آنچه شد و آن چه خواهد شد درس های لازم را بیاموزد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار