عبدالرضا هلالی در یادداشتی آورده است

عزاداران در هیأت الرضا ثابت کردند خواست قلبی رهبری برایشان اهمیت دارد

مداح هیأت‌الرضا در این یاداشت تاکید کرد: ما قدر انقلاب و رهبر عزیز را بیش از پیش می‌دانیم.
کد خبر: ۳۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ - 29October 2014

عزاداران در هیأت الرضا ثابت کردند خواست قلبی رهبری برایشان اهمیت دارد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، شب چهارم محرم امسال در هیأتالرضا محفل بسیجیان و رهروان شهدا حال و هوای دیگری داشت. در این شب عزاداران حسینی با پیراهنهای مشکی عزاداری کردند تا به خواست قلبی رهبری لبیک عملی گفته باشند، در پی این اقدام حاج عبدالرضا هلالی ذاکر اهل بیت(ع) یادداشتی را منتشر کرد:
 
 السلام علیک یا اباعبدالله

موضوعی که چند وقتی است در محافل مذهبی و هیأتها مطرح میشود، بحث برهنهشدن در جلسات عزاداری است، آنچه که صراحتاً از جانب رهبر فرزانه انقلاب بیان شده این است که برهنه شدن جهت عزاداری با رعایت جوانب و دوری از مفسده احتمالی جایز است و به لحاظ شرعی اشکالی ندارد، اما حضرت ایشان نظر شخصی و قلبیشان برهنهنشدن در عزاداری است و این حالت را برای عزاداری بهتر میدانند، لذا تکلیف روشن است.

ما در هیأت الرضا تلاش کردهایم و به این مهم پایبند بودهایم که هیچگاه برای نحوه و حالت عزاداران تکلیفی را نیافرینیم و حال شخصی، که زمینهساز ارتباط معنوی است، را تحت تأثیر قرار نداده و برهم نزنیم، تلاش مضاعف خواهیم کرد زمینه هر گونه مفسده احتمالی را برای عزادارانی که برهنه میشوند برطرف کنیم.
 
برداشتم از فرمایشات رهبری در مورد مباحث مطرح شده این است که برهنه نشدن در عزاداری افضل است و در جهت ارتقاء معنوی جلسات و ما موظف به فراهمکردن شرایط برای تحقق این فرمایش هستیم، متأسفانه عدهای در پی این هستند که از این موضوع سوءاستفاده کرده و میان عاشقان اهل بیت اختلاف بیندازند و از این فضا نهایت سوءاستفاده را بنمایند.
 
در شرایطی که رهبرمان امر به وحدت مسلمانان کردهاند و شیعه و سنی را به برادری فرا میخوانند قطعاً انسجام میان شیعیان از اولویتهای ماست و نباید اجازه ایجاد هرگونه اختلاف با هر عنوانی را میان محبین اهل بیت(ع) به هر بهانهای و خدای ناکرده جدایی احدی از این دستگاه را بدهیم و باید با هوشیاری، دقت و فهم صحیح از شرایط، به فضل الله زمینه و مقدمات تحققِ خواستِ قلبی رهبری را فراهم آوریم و البته این مهم نیازمند زمان مناسب و برنامهریزی دقیق است.

از سوی دیگر جلسات اربابمان باید ما را با واقعیتهای قیام و فلسفه حرکتشان آشنا کند، قطعاً یکی از این درسها ازخودگذشتگی و زیرپا گذاشتن نفسانیات است، ما آموختهایم اسلام دین تعبد و بندگی است و هر جا بنده بندگی کند، رشد و کمال برایش قطعی است. در شرایطی که انسان روزه مستحبی گرفته است، اگر به او تعارف شود تا افطار کند او موظف به افطار است تا هم ثواب روزه را ببرد و هم ثواب عبور از نفس را.
 
دیشب عزاداران در هیأت الرضا اثبات کردند که درگیر ظواهر و شکل عزاداری نیستند و اینکه با هر سلیقه سیاسی و فقهی و تقلید از هر یک از مراجع عظام تقلید خواست قلبی رهبری برایشان اهمیت دارد، ما غمگینِ ظلم بزرگی هستیم که در حق سید و سرور آزادگان جهان و خاندان مطهرش در سال 61 هجری صورت گرفت؛ آقای مهربانی که به قصد خدمت به امت و در پی درخواست امت جدش ترک بلاد کرد و مرور میکنیم بیوفایی، کجفهمی و بیبصیرتی امت را و دعایمان این است که خداوند ما را از این آقا و تعظیم این مصیبت بزرگ جدا نکند که خیر دنیا و آخرت در این مسیر است و درس امام زمانشناسی و تبعیت از ولیّ زمان را در این دستگاه میآموزیم.

ما نوکری برای این خاندان را با اشکهایمان، نالههایمان، سینهزدنهایمان، مالمان و جانمان ادامه خواهیم داد که فخر ما در دو عالم این سرمایه است، ما قدر انقلاب، رهبر عزیز و کشورمان را بیش از پیش میدانیم و اجازه هیچگونه سوءاستفاده را به احدی نخواهیم داد.
 
إنشاءالله
 
بابی انت و امی و نفسی و اهلی و مالی و اُسرتی یا اباعبدالله

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار