مینو اصلانی:

زنان مسلمان و انقلابی مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و فداکاری فتح کردند

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به الگوی زن نه شرقی و نه غربی گفت: این زنان اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.
کد خبر: ۳۲۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 29December 2018

زنان در حرکت تاریخی جامعه نقش اساسی دارندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ «مینو اصلانی» رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در نشست تخصصی بررسی شاخص های عدالت جنسیتی که در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره ملی هفت هزار شهید زن کشور و تعریف الگوی سومی از زنان مسلمان اظهار داشت: مقام معظم رهبری سه الگو را درباره زنان ارائه می‌کنند و از جمله شاخص هایی که می‌تواند ما را به سمت «زن الگو» رهنمون کند، شاخص های الگوی سوم است.

وی ادامه داد: ایشان به الگوی زن شرقی اشاره می‌کنند. آنچه از رد پای زن شرقی می‌بینیم، خنثی بودن است و ایشان می‌فرماید این الگو قابل اعتنا نیست و زن را به مرحله کمال نمی‌رساند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه الگوی زن غربی نیز یک الگوی نخ‌نماست و این زن نمی‌تواند الگوی جامعی از زن بودن و مادر بودن باشد، افزود: زن غربی دچار بی هویتی است. حق کرامت الهی در این الگو از زن سلب شده هست.

وی گفت: بنا به فرمایشات رهبری اما زن نه شرقی و نه غربی در متن و در مرکز است. در انقلاب اسلامی زنانی رشد کردند که می‌توانند در ساحت‌های مختلفی چون رشد و تهذیب، حفظ خانه سالم و خانواده متعادل و ولایت اجتماعی فعالیت کنند. این زن همه جامعه را تحت تاثیر حرکت خود قرار می‌دهد و در کلان حرکت تاریخی جامعه نقش اساسی دارد.

اصلانی با بیان اینکه زنان باید در الگوی سوم ابتدا در جهان اسلام و سپس تمام جهان نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: الگوی زن نه شرقی و نه غربی الگویی برای برون‌رفت بحران زن در جهان است.

وی افزود: بنا به فرمایشات رهبری این زنان اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه این الگو بسیار جای کار دارد و باید این الگو را به همه بشناسانیم، گفت: فیلم‌نامه‌ها و کتابهایی در این باره تهیه شده است که می‌تواند در اختیار فیلم‌سازان قرار بگیرد.

انتهای‌ پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار