لاریجانی در نطق پیش از دستور:

حماسه « 9 دی» غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد/ رئیس‌جمهور «درهم و برهم» آمریکا دائما تخیلات مشوش خود را بیان می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه نهم دی‌ماه غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و کشمکش‌های داخلی را پایان داد.
کد خبر: ۳۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ - 30December 2018

قدرت جمهوری اسلامی به نظام سلطه سیلی محکمی زدبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 دی ماه) خانه ملت، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالگرد «حماسه 9 دی»، اظهار داشت: فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی ماه را به نمایندگان محترم و ملت سربلند ایران تبریک عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی از حماسه 9 دی به عنوان روز بصیرت و تجدید میثاق ملت با رهبری یاد کرد و افزود: نهم دی ماه از آن جهت در تاریخ ایران جای گرفت و در خاطره‌ها ماند که قدرت حضور ملت را دربردارد، قدرتی که با صلابت، چالش‌ها را از بین برد و شرایط را روشن و تثبیت کرد؛ قدرتی که به اغواگری‌ها و شیطنت‌های بیگانگان سیلی محکم زد.

وی افزود: ملت بزرگ ایران پس از کشمکش‌های چند ماهه، در نهم دی ماه اراده‌ خود را جایگزین رفتارهای ماجراجویانه داخلی و خارجی کرد، به همین جهت در انقلاب اسلامی در 40 سال همواره از بحران‌های داخلی و خارجی نجات یافته است.

لاریجانی تصریح کرد: اصل پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن استبداد پهلوی با حضور یکپارچه ملت و رهبری حکیمانه امام (ره) محقق شد. در مقابله با گروهک‌های جدایی‌طلب، منافقین و ماجراجویی بنی‌صدر و ترورهای مؤثر و مکرر گروه‌های منافق با صحنه‌گردانی ملت، همه این شگرف‌هایی که برای یأس ملت آفریده شده بود، یکباره از بین رفت، در جنگ تحمیلی آنچه باعث یاس دشمن شد که با پشتوانه برخی کشورهای بی شرافت در منطقه و حمایت قدرت های بزرگ مخصوصا آمریکا سال ها جنگ را علیه ملت ایران تحمیل کردند، حضور ملت به خصوص جوانان در صحنه دفاع مقدس و ایجاد فضای شورانگیز مجاهدت بسیجیان بود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: حضور ملت در صحنه سیاسی کشور و جبهه‌ها بعد از کشمکش های سیاسی فرساینده بنی صدر علیه رهبران حزب جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و درگیری های امنیتی منافقین، آن هم در شرایط تجاوز دشمن به سرزمین ایران و فضای تبلیغاتی شدید علیه انقلاب، معجزه ای بزرگ خلق کردند.

وی افزود: «9 دی ماه» از سنخ چنین رویدادی بود که غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و کشمکش های داخلی را پایان داد، این روز زنجیره‎ای از دخالت‎های فرصت طلبانه آمریکا و بعضی کشورهای غربی و برخی ناامنی‎های کوچک را سر جای خود نشاند و با روشنگری مسیر انقلاب را مستحکم کرد.

لاریجانی گفت: یکی از دلایل مهم چالش های آن روز عدم توجه به قانون و تمکین به آن بود. اینکه در همه نظام‎های جا افتاده اصل  را بر قانون پذیری می گذارند و پای آن می ایستند به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه های سنگینی برای منافع ملی و امنیت ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فرداست که بدانند حتی با تخلف‌های کوچک از قانون نیز باید مبارزات جدی داشت چون فراگیری تخلفات کوچک هم می‌تواند پایه‎های مدنیت کشور را بلرزاند.

وی تصریح کرد: رخنه فرصت طلبان و استفاده ضدانقلاب از کشمکش‌های داخلی در ماجرای انتخابات سال 88  را ملاحظه کردید در چند ماه پس از انتخابات مخصوصا در روز عاشورای آن سال فرصت طلبان و ضدانقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام‎حسین(ع) و عاشورا کردند و با اقدامات زشت و توهین به نظام عزاداری ملت را مضاعف کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: راز نهم دی ماه به ایمان مردم و تعصب مقدس آنها به اهل بیت(ع) باز می‎گشت که با همه صبر انقلابی در ماه‌های قبل در مقابل بی حرمتی به عاشورا یکباره وظیفه خود را در خروش ملی دیدند.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: این ملت بزرگ این تجربه ها را دارد و از همین رو این روزها با حساسیت زیاد علی‎رغم بسیاری از مشکلات کشور و تحریم ها صحنه را زیرنظر دارد و می‎داند تروریست های جلاد و معاندین انقلاب در پی فرصت برای ضربه زدن به همه ابعاد انقلاب هستند. آنها به همراهی آمریکا، ایران گسترده و قوی را نمی پسندند و به دنبال ضربه به استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند.

لاریجانی با اشاره به دخالت های بیگانگان مخصوصا آمریکا در حوادث ماه‎های قبل از نهم دی  گفت: دخالت آمریکا صریح بود؛ ادبیات آن روز مسئولان آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منافعی که برای این امر اختصاص دادند و خود اعلام  کردند چند امر را نشان داد؛ یک، مترصد بودن آنها برای استفاده از هرگونه سستی سیاسی و امنیتی داخل ایران برای ضربه زدن به منافع ملت. دوم، آشنایی اندک آنان با خصوصیات جامعه شناسی ملت ایران و فریب خوردگی آنها از اطلاعات غلط ضدانقلاب و منافقین است.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: امروز هم آمریکا گرفتار این توهم تاسف آور است که تحریم ها علیه ایران و موتور تبلیغات ضدایران را با جدیت دنبال می‌کند، به حدی که نمی تواند آرزوهای باطل خود را عیان نکند.رئیس‌جمهور «درهم و برهم» آمریکا تخیلات مشوش خود را بیان کرده است اما ملت ایران پای عزت و استقلال خود ایستاده و اصولا بسیاری از ملت‌ها این بیداری را پیدا کرده‎اند. ملاحظه کنید ملت عراق در مقابل اهانت آمریکا به آنها در چند روز قبل چگونه واکنش نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: این خوی استکباری آمریکا است که یک روز پس از چپاول اموال سعودی‌ها و برخی کشورهای دیگر منطقه با پررویی اعلام می‌کنند که اگر ما پشت سعودی را نگیریم، یک هفته‌ای سقوط می‌کند و به این ترتیب آمریکایی‌ها هم اخاذی و هم بی‌حرمتی می‌کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار