امام جمعه موقت بوشهر:

پشتوانه نظامی و قدرت شهدای مدافع حرم غرب را پشت میز مذاکره آورد

حجت الاسلام «حسین دشتی» گفت: کسانی که القاء و ابراز می‌کنند که با دیپلماسی و مذاکره می‌توان بر دشمن و جامعه جهانی غلبه کرد در اشتباهند، بلکه این پشتوانه قدرتمند موشکی و نظامی و مواضع استراتژیک کشورمان در مناطق مختلف و قدرت شهدای مدافع حرم است که کشور‌های غربی را پشت میز مذاکره آورده است.
کد خبر: ۳۲۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 30December 2018

نظام مقدس جمهوری اسلامی که در حال تبدیل شدن به الگویی جهانی استبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «حسین دشتی» امام جمعه موقت بوشهر، صبح امروز (یک‌شنبه) در آیین بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی در حسینیه «ثارالله» شهرستان «گناوه»، اظهار داشت: انسان دارای بصیرت در مواضع و جامعه‌ای که شبهه ایجاد و فتنه‌ها برپا می‌شود، راه خود و مسیر حق و باطل و صحیح را به درستی تشخیص می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که بصیرت، علم و معنویت نیست، بلکه علم و معنویت مقدمه بصیرت هستند، گفت: انسان‌های عالم و با معنویت زیادی وجود دارند، ولی ممکن است بصیر نباشند و لذا بصیرت بالاتر از این‌هاست.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به روایاتی پیرامون بصیرت انسان، گفت: کسی که بدون بصیرت عمل می‌کند، مانند کسی است که در غیر راه سیر و در راه‌های انحرافی قدم برمی‌دارد و به مقصد نمی‌رسد و راه را طولانی می‌کند.

وی با اشاره به سخنانی از امیرالمومنین (ع) پیرامون بصیرت، گفت: برخی از خواص مثل «ابوموسی اشعری» در حالی که عالم بود و علم دین هم داشت، ولی بصیر نبود و در آن زمان با امیرالمومنین (ع) همراهی نکردند.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: شناخت و آگاهی و حفظ مبانی دینی و معنویت و تقوا از الزامات اولیه بصیرت است، ولی به تنهایی مساوی با بصیرت نیست، بلکه بصیرت دارای الزاماتی است که باید شناخته شود.

فتنه‌های امروز، معنا‌های دیگری از دین است

وی گفت: فتنه‌هایی که امروزه پیدا می‌شود و درصدد است تا پایه‌های نظام اسلامی را متزلزل کند، معنا‌های دیگری از دین است و برخی دین شناس نیستند؛ لذا دین‌شناسی از مقدمات بصیرت است.

حجت‌الاسلام دشتی اظهار داشت: بصیر می‌تواند خط صحیح را تشخیص دهد و بسیاری از خواص نیز که در خط فتنه‌ها قرار می‌گیرند، معنا‌های دینی را به خوبی درک نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که اگر نظام اسلامی بخواهد با همان قوت و قدرت اولیه خود به پیش رود، باید نظام ارزشی آن محفوظ بماند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که در حال تبدیل شدن به الگویی جهانی است مبنا و تداوم اقتدار و قوت آن مبتنی بر ارزش‌های دینی است و باید محفوظ و مورد توجه جدی قرار گیرد و همه ما باید در این راستا حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به این‌که به تعبیر رهبری اگر در این برهه بابصیرت عمل کنیم باید بدانیم جنگ و مبارزه فرهنگی و اقتصادی دشمن وجود دارد، گفت: امروز قرارگاه جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی در وزارت خزانه‌داری آمریکا مستقر شده و دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود با نظام مقدس اسلامی نکشیده است.

وی گفت: اخلاق و تقوا مهم‌ترین بحثی است که در مورد بصیرت وجود دارد که متاسفانه امروز جامعه ما دچار بداخلاقی‌هایی است.

امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: امروزه بحث‌های ضداخلاقی و دینی به‌عنوان یک حرکت سازماندهی شده به وجود آمده که تحت تاثیر ارزش‌های غربی است و در مقابل مبانی و ارزش‌های نظام و اسلام قرار گرفته است و اگر اخلاق و معنویت حاکم نباشد، سیاست به ضدیت با ارزش‌ها و دین مبدل می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از علم و تقوا در بصیرت، شناخت دشمن و دشمن‌شناسی است و امروز یکی از نقشه‌های زیرکانه دشمن این است که دشمن از جایگاه دشمنی خود در دید مردم خارج شود و متاسفانه برخی افراد ناآگاه به این امر کمک می‌کنند.

نمی‌توان با دیپلماسی و مذاکره بر دشمن غلبه کرد

وی گفت: باید دانست که دشمن واقعا دشمن است و همواره دشمنی می‌کند و کسانی که این تفکر را القاء و ابراز می‌کنند که با دیپلماسی و مذاکره می‌توان بر دشمن و جامعه جهانی غلبه کرد در اشتباهند، بلکه این پشتوانه قدرتمند موشکی و نظامی و مواضع استراتژیک کشورمان در مناطق مختلف و قدرت شهدای مدافع حرم است که کشور‌های غربی را پشت میز مذاکره آورده است.

حجت‌الاسلام دشتی پیرامون فتنه ۸۸، با اشاره به اهمیت یادآوری و بزرگداشت حماسه بزرگ ۹ دی، اظهار داشت: حضور مردمی در حماسه ۹ دی در مقابله با فتنه دشمنان حضوری آگاهانه و بابصیرت بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مسائل سیاسی اختلافی هم وجود داشته باشد، وقتی اصل نظام و ارزش‌های دینی در خطر بیافتد همه به میدان می‌آیند و لذا ۹ دی به گروه و جناح خاصی تعلق نداشت.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان این‌که امروز دشمن باز هم دست از دشمنی‌ها و توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی برنداشته است، گفت: در حالی که کشور ما دچار مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاست، در کنار آن فساد‌ها نیز مزید بر علت است و دشمن در صدد آن است تا با اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های خود به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

حجت‌الاسلام دشتی تصریح کرد: آن‌چه امروز به‌عنوان بصیرت باید به آن توجه کرد این است که فتنه دشمن را تشخیص دهیم؛ زیرا دشمن در صدد اجرای نقشه‌هایی است که بر فکر و سپس بر رفتار مردم تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: دشمن مترصد ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است، اما ملت ایران با وجود همه مشکلات همواره به پای انقلاب و نظام که از آن خود آن‌هاست ایستاده‌اند و اگر روزی ببینند که حضور آن‌ها در خیابان باعث شکست دشمنان می‌شود به میدان می‌آیند و این بصیرت یعنی انسان با تجزیه و تحلیل می‌فهمد که چه نوع کاری انجام می‌دهد.

مسئولان باید هر آن‌چه در توان دارند به مردم خدمت‌رسانی کنند

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه این است که مردم به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های عظیم نظام که به پای انقلاب از هیچ‌گونه فداکاری دریغ نکردند محفوظ بمانند و مسئولان باید هر آن‌چه در توان دارند به آنان خدمت‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: انشقاق و دودستدگی مهم‌ترین عنصری هستند که مانع حضور مردم در کنار نظام است. امروز مقام معظم رهبری خطوط قرمز را به نشان داده است و لذا حفظ اتحاد و یکدلی و تبعیت و اطاعت از رهبری و ولایت فقیه در برهه کنونی ضروری است که با الگوگیری از حماسه ۹ دی، نباید به دشمنان اجازه دهیم به اهداف شوم خود برسند، بلکه باید ارزش‌ها را حفظ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار