وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موضع امام راحل (ره) در برابر سازش کاملا روشن بود

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش حماسه حسینی تا دیپلماسی خمینی با اشاره به موضوع سازش اظهار داشت: بعضی ها امروز سخن از سازش می زنند در حالی که موضع امام در این مورد کاملا روشن است.
کد خبر: ۳۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ - 29October 2014

موضع امام راحل (ره) در برابر سازش کاملا روشن بود

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش حماسه حسینی تا دیپلماسی خمینی ضمن تشکر از برگزاری این محفل باشکوه در آستانه 13 آبان، روز مبارزه با استکبار، اظهار داشت: امروز مخصوصا مسایلی را برای کسانی که مدعی پیروی خط امام هستند ولی متوقف شده اند یادآوری می کنیم. همان هایی که بعد از امام راحل، ولایت فقیه را اعتنا نکردند و صرفا مدعی پیروی خط امام راحل (ره) هستند.

وی  افزود: امام حسین و یارانش با قیام عاشورا یک موضع گیری جدی را اتخاذ کردند که هر چه زمان می گذرد عظمت آنها بیشتر معلوم می شود و گذشت زمان آن را به فراموشی نمی سپارد. اگر آن روز امام و یارانش عقب نشینی می کردند در طول تاریخ پیروان جبهه حق باید عقب نشینی می کردند.

حسینی اظهار داشت: امام حسین (ع) درس بزرگی راب ه جامعه اسلامی داد و در این راه به شهادت رسید.

 وی در ادامه گفت: ادبیات امام خمینی (ره) برگرفته از حماسه حسینی است و امام فرمودند اگر با کشتن من انقلاب به نتیجه کامل می رسد چرا به چنین امری راضی نباشم.

وزیر سابق ارشاد اظهار کرد: بعضی ها امروز سخن از سازش می زنند، موضع امام روشن است، امام فرمودند " کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهان خواران را نمی دانیم ولی هیهات که عالمان اسلام خیانت کنند، اگر بند بند استخوانمان را جدا بسازند، سرمان را بالای دار ببرند و زنده زنده در شعله آتش بسوزانند هرگز امان نامه کفر را امضاء نمی کنیم " و این موضع امام راحل (ره) است.

وی با اشاره به موضع امام در برابر استکبار یادآور شد: امام می فرمایند اگر قدرت داشته باشیم تمام مستکبرین را از بین خواهیم برد. تا زمانی که شرک و استکبار است مبارزه وجود دارد و تا زمانی که مبارزه باشد ما هستیم.

حسینی اظهار داشت: اولین افرادی که در اسلام سازش با دشمن را باب کردند و بدعت گذاشت بنی امیه و معاویه بودند .

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: امام راحل فرمودند عزاداری ها را به شکل سنتی برگزار کنید و انشالله همه ادامه دهنده راه امام (ره) باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها