فرمانده سپاه لرستان:

رویش‌های معنوی نسل جوان برگرفته از راهیان نور است

سردار مرتضی کشکولی گفت: راهیان نور زمینه معرفت‌افزایی انسان را فراهم می‌کند و بخش رویش‌های معنوی نسل جوان برگرفته از راهیان نور است.
کد خبر: ۳۲۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ - 31December 2018

رویش‌های معنوی نسل جوان برگرفته از راهیان نور استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان‌ امروز (دوشنبه) در همایش تجلیل از خادمان راهیان نور که در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما کشور مقتدری است که تحقق ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند،

وی با اشاره به سالروز عملیات کربلای 4 گفت: کربلای 4 یک عملیات بزرگ بود در زمان انجام آن عملیات ما یک شب تا صبح برای سردار رضایی توضیح دادیم بعد از آن جرقه عملیات کربلای 5 زده شد و در آن جلسه سردار رضایی دستور داد دو هفته بعد تمام لشکرها باید از راهی که لشکر 57 باز کرده، بروند.

سردار کشکولی افزود: گاهی در فضای سیاسی و زودگذر ارزش‌ها و موفقیت‌های دفاع مقدس را بازیچه سیاسی قرار می‌دهند.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که بُرد نهایی حواس پنج‌گانه ما محدود و بعد از آن بُرد عقل قوی‌تر است، عنوان کرد: عقل از چهار منبع استنباط از فقه است و بالاتر از عقل کشف و شهود است که راه دل است.

وی جبهه‌ها را زیارتگاه دانست و با بیان اینکه راهیان نور زمینه معرفت‌افزایی انسان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: بخش رویش‌های معنوی نسل جوان برگرفته از راهیان نور است.

سردار کشکولی با ذکر این مطلب که ما با مارکسیست‌ها در اوائل انقلاب مباحثی داشتیم، اظهار کرد: آن‌ها می‌گفتند دنیا بر اساس تصادف ایجاد شده و ما می‌گفتیم از یک تصادف نظم ایجاد نمی‌شود و دنیای ما صاحب شعور است.

فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان خاطر نشان کرد: به فرموده امام راحل 14 کنگره‌ای که در شب ولادت نبی مکرم اسلام(ص) فرو ریخت، احتمال دارد که منظور از آن، قرن 14 باشد.

وی با اشاره به این‌که دفاع ما دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: مخلص‌ترین بچه‌ها برای خدا آمدند و عده زیادی هم شهید شهید شدند، ادامه داد: بعد از چهل سال از انقلاب می‌گوییم خون شهدا کشور را حفظ کرد؛ بدین معناست که ماورای محاسبات مادی دنیای پر از رمز و رازی وجود دارد که قدرت و قوت در آن‌جا قرار دارد.

سردار کشکولی خواستار باز گویی مجاهدت‌های رزمندگان برای نسل جدید شد، گفت: هر چه داریم از دفاع مقدس داریم کما اینکه حاج قاسم سلیمانی از محصولات جنگ تحمیلی است.

وی راهیان نور را فضا و مکانی برای ارتقا معنویت ذکر کرد و یادآور شد: تثبیت و حیات انقلاب در8 سال دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که بنیاد حفظ آثار زمان بیشتری برای گردآوری خاطرات دفاع مقدس اختصاص دهد، ادامه داد: هر کدام از رزمندگان برگی از تاریخ هستند که باید خاطرات آنان ثبت و ضبط شود ودر اختیار آیندگان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار