حجت الاسلام ابوترابی فرد در جمع کارکنان ستاد نیروی دریایی ارتش:

بصیرت مردم و رهبری صالح؛ عامل شتاب کشور است/ امنیت امروز کشور عقبه علمی، کارشناسی و تجربی دارد

امام جمعه موقت تهران گفت: امنیت امروز کشور عقبه علمی، کارشناسی و تجربی دارد، اگر این مقوله‌ها با انگیزه‌هایی که از ایمان نشات می‌گیرد گره بخورد می‌تواند به ظرفیت‌های فوق‎العاده تبدیل شود.
کد خبر: ۳۲۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 01January 2019

همه حوزه‌ها باید با بصیرت و علم عمل کنیم/ بصیرت مردم و رهبری صالح؛ عامل شتاب در کشور است/ گام‌های مبتنی بر علم را بلندتر کنیم/ امنیت امروز عقبه علمی، کارشناسی و تجربی داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‎الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران عصر سه‎شنبه 11 دی در راستای ارتقای بصیرت و بینش سیاسی کارکنان ستاد نداجا و همچنین بزرگداشت سالروز 9 دی ماه، در جمع کارکنان این ستاد اظهار داشت: انسان بصیر انسانی است که خوب می‌بیند و لایه‌های زیرین را مشاهده می‌کند.

وی افزود: واژه علم تقریباً مترادف با همین معناست. در آموزه‌های دینی بر مقوله علم، بصیرت و فقه بسیار تأکید شده است. بر اساس آیه قرآن یک حرکت، تصمیم و قدم بدون علم ممنوع است. حضرت آیت الله بهجت در تمام طول عمر خود یک قدم بدون علم برنداشت، یک تصمیم بدون علم نگرفت و یک نگاه بدون علم نکرد، نگاهش حجت داشت.

حجت‎السلام ابوترابی بیان می‌کرد: «به آنچه که علم دارید عمل کنید و آنجا که علم ندارید توقف کنید.» آنگاه به تمام مراتب کمال می‌رسید. آن‌ها که اهل معرفت‌اند، تلاش می‌کنند با بصیرت قدم بردارند. بصیرت قله رفیعی از علم است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما باید در همه حوزه‌های مدیریتی، زندگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، دفاعی، شخصی و ... با بصیرت و علم عمل کنیم. اگر اینگونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که جمهوری اسلامی در هر حوزه‌ای که با علم قدم برداشته موفق بوده است، گفت: در هر حوزه‌ای که علم پشتوانه حرکتی بوده، در موضع قدرت قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما امروز به یک قدرت سیاسی تبدیل شده‌ایم. اگر فرماندهی مبتنی بر علم، پشتوانه جمهوری اسلامی نبود، امروز ایران در این رتبه سیاسی و قدرت قرار نگرفته بود. امنیت امروز عقبه علمی، کارشناسی و تجربی دارد. باید سطح دانش، بصیرت و علم را ارتقا بخشید. اگر این مقوله‌ها با انگیزه‌هایی که از ایمان نشات می‌گیرد گره بخورد می‌تواند به ظرفیت‌های فوق‌العاده تبدیل شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بصیرت مردم و رهبر صالح عامل شتاب در کشور است. جمهوری اسلامی ایران در این دوران کوتاه از عمرش این گام‌های بلند مبتنی بر علم را برداشته است، ما در حوزه‌های مختلف نیروهای فراوانی داریم که تربیت شده‌اند و عامل رشد و پیشرفت کشورند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‎فرد با اشاره به رهبری مبتنی بر ایمان، علم و عدالت، اظهار کرد: یکی از مهمترین نعمت‌هایی که خداوند به ما داده، رهبری مبتنی بر ایمان، علم و عدالت است. ولایت‌فقیه به معنای ولایت علم، ولایت عدالت، ولایت تقوا و ولایت دین است.

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم با علم، عقل و دانش بر مشکلات فائق آئیم و هر روز بر سطح بصیرت، علم و دانش خود بیفزاییم.

براساس این گزارش، دوره بصیرت و بینش سیاسی کارکنان ستاد نداجا به مدت 4 روز از تاریخ 9 دی 97 در مسجد الغدیر ستاد نداجا با حضور علما و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها