امام جمعه موقت تهران:

هیچ کشوری جرأت تعرض به ایران را ندارد/ اقتدار امروز نیرو‌های مسلح مرهون دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه هیچ کشوری جرأت تعرض به خاک، آسمان و آب‌های ایران اسلامی را ندارد، گفت: یکی از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس ارتقای بصیرت نیرو‌های مسلح نسبت به دشمنان بود.
کد خبر: ۵۲۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ - 31May 2022

هیچ کشوری جرأت تعرض به ایران اسلامی را نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران در جمع مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام راحل دو ویژگی خیلی بارز و مهم داشتند؛ اول معرفت نفس و دوم معرفت خداوند و عبودیت. ایشان با دارا بودن همین ویژگی‌ها که در کمتر انسانی پیدا می‎شود، توانستند یک شخصیت تاریخ‌ساز، تحول‌آفرین و برجسته شوند.

وی افزود: امام راحل همیشه مراقب بودند کمترین زاویه‌ای با فرامین الهی نداشته باشند؛ به همین دلیل همواره تلاش می‌کردند ابتدا وظایف خود را براساس فرامین الهی بشناسند که این کار بسیار دشواری بود و بعد هم تلاش کردند که این وظایف را به خوبی به انجام برسانند. عزم و اراده‌ای که امام خمینی (ره) داشتند، بی‌نظیر و بسیار نایاب است و بدون تردید دنیا و آخرت هر انسانی وابسته به همین عزم و اراده او در کارهایش خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در دفاع مقدس و در ۹ ماه، دشمن بعثی ۱۲ هزار کیلومتر از خاک کشورمان را تصرف کرده بود و آن‌ها همینطور پیشروی می‌کردند. یقین دارم هیچ تحلیلگر نظامی نبود که بگوید ایران می‌تواند از چنگ صدام سالم بیرون بیاید؛ جنگی که یک تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی علیه کل ملت مسلمان منطقه بود. این جنگ بیشتر به سود آمریکا و مزدورانش بود نه صدام.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: در تاریخ نهم اردیبهشت سال، کمتر از یک ماه تا آزادسازی خرمشهر، مقامات انگلیس گزارش‌هایی دریافت کرده بودند که ایران قصد دارد خرمشهر را پس بگیرد. آن‌ها در آن زمان گفتند، خرمشهر گردوی شکستنی نیست که نظامیان ایرانی فکر کنند می‌توانند آن را بشکنند؛ اما نه‌تنها این گردو شکست، بلکه ده‌ها بار دیگر نیز از این دست گردو‌ها شکسته شد. دشمنان هرگز تصور نمی‌کردند که فتح خرمشهر آغازی برای خروج آمریکا و مزدورانش از منطقه و پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه استکبار شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس ارتقای سطح معرفت و بصیرت نیرو‌های مسلح نسبت به دشمنان بود به طوری که همین مسئله باعث شده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود را به جایگاه مقتدرانه امروز برسانند. امروز هیچ کشوری جرأت تعرض به خاک، آسمان و آب‌های ایران اسلامی را ندارد و آن‌ها از ما می‌ترسند. این قدرت، دستاورد شناخت دوست و دشمن، الهام گرفته از تفکر امام راحل و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار