رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر در شهرستان «فراهان» برگزار می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و مسئول اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر گفت: اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر در شهرستان فراهان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ - 03January 2019

اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر در شهرستان «فراهان» برگزار می شود«مجید آنجفی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و مسئول  اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از اراک گفت: بحث برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام خمینی(ره) و در دفاع مقدس از مدتها پیش در استان پیگیری آغاز شد و پس از تعیین 10 اجلاسیه برای این کنگره مسئولیت اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر به سازمان جهاد کشاورزی سپرده شد.

وی افزود: از ابتدای امسال نشستهای کارشناسی متعددی برای برگزاری هر چه باشکوهتر اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر شکل گرفت و مقرر شد برنامه نهایی در شهرستان فراهان برگزار شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: شهید شاخص جهادگر حاج «اسدالله هاشمی» از خطه فراهان و خنجین است به همین دلیل اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر با محوریت سردار جهادگر شهید حاج اسدالله هاشمی مصادف با سالگرد عملیات کربلای ۵ در فراهان برگزار می شود.

آنجفی تأکید کرد: علاوه بر انتخاب شهر فرمهین به عنوان میزبان اختتامیه اجلاسیه، برای هر چه مردمی تر برگزار شدن برنامه های فرهنگی متعدی در نظر گرفته شده است که عبارتند از: سرکشی از 76 خانواده شهید جهاد کشاورزی ، برپایی نمایشگاه توانمندی های شهرستان در کنار مکان اجلاسیه، ساخت گنجینه های دفاع مقدس و توزیع این گنجینه ها در سازمان ها، نامگذاری اماکن به نام شهدا، چاپ 2 عنوان کتاب و آماده شدن در زمان اجلاسیه، تولید3 محصول فرهنگی در قالب نشریه و نشستهای دانشگاهی متععدی با موضوع مهندسی جنگ با حضور اساتید و دانشجویان رشته های فنی مهندسی استان و...

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در باره اهداف برگزاری اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر اظهار کرد: احیای روحیه جهادی و انقلابی هدفگذاری اصلی و محوری اجلاسیه است و قصد داریم فرهنگ جهاد و ایثار را هر چه بهتر و بیشتر برای مردم خصوصا نسل جوان تبیین کنیم. در راستای این هدف از همه ابزارهای فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای جهادگران در دفاع مقدس منجر به جریان فرهنگی شد که از آن به عنوان روحیه جهادی و مدیریت جهادی نام می برند؛ جریان فرهنگی که پس از پایان جنگ هم ادامه پیدا کرد . حفظ این فرهنگ جهادی می تواند یکی از دستاوردهای اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر باشد.

مسئول اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر افزود:  اگر صادقانه نگاه کنیم خلأ مدیریت جهادی در کشور احساس می شود و بخش عمده ای از بحران های فرهنگی و اجتماعی موجود و نواقصی که در حوزه اجرا وجود دارد به همین خلأ بزرگ برمی گردد.

آنجفی با اشاره به کمرنگ شدن روحیه ایثار و از خودگذشتگی جهادی گفت: ما مصادیقی را در دوران دفاع مقدس داریم که با شنیدن آن متحیر می شویم که چطور فردی می تواند با ارتقای روحی، برای آرمانش از همه چیز بگذرد. قبول کنیم این فرهنگ کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است روحیه جهادی را با ابزار هنر به مخاطب منتقل کنیم و تأکید دارم از فرمهای تکراری موجود خارج شویم و به سمت استفاده از ابزار هنر برویم.

مسئول اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در پایان خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری برنامه های تکراری بر مخاطب کاهش پیدا می کند و تلاش کردیم با اجرای برنامه های متفاوت تر و مردمی تر د ر راستای احیا و بسط فرهنگ جهاد و ایثار قدم برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار