ترامپ در نخستین نشست کابینه در ۲۰۱۹؛

دوست دارم با ایران مذاکره کنم

رئیس جمهوری آمریکا از تمایل برای مذاکره با تهران سخن گفت و مدعی شد اگرچه ایران از آزادی عمل برخوردار است، اما در حال خروج نیروهایش از سوریه است.
کد خبر: ۳۲۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ - 03January 2019

ترامپ:دوست دارم با ایران مذاکره کنمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از جروزالم پست، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی که بعد از پایان نخستین نشست کابینه خود در سال میلادی ۲۰۱۹ داشت؛ از آزادی عمل ایران برای ادامه حضور در سوریه خبر داد اما مدعی شد که همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، ایران نیز دیگر به دنبال تقویت حضور خود در آنجا نیست.

وی در این‌باره مدعی شد: ایران دیگر همان کشور سابق نیست. ایران در حال خروج نیروهایش از سوریه است. صادقانه بگویم آنها هر کاری که بخواهند می‌توانند آنجا انجام دهند. اما دارند نیروهایشان را بیرون می‌برند. آنها در حال خروج از یمن نیز هستند.

ترامپ در ادامه ادعای خود افزود: اکنون تنها چیزی که ایران می‌خواهد این است که دوام بیاورد!

وی همچنین مدعی شد خروج آمریکا از برجام موجب تغییر محاسبات تهران و مانع از نفوذ ایران در منطقه شده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادعای خود را این گونه ادامه داد: ایران به دنبال تسلط بر همه چیز و نابودی اسرائیل بود اما اکنون کشوری بسیار متفاوت‌تر از قبل است. دوست دارم با ایران مذاکره کنم.

همچنین ترامپ ماه میلادی گذشته به طور ناگهانی از خروج نظامیان این کشور از سوریه خبر داد. این درحالی است که وی از ارائه جدول زمانی برای اجرای این تصمیم طفره رفت و در تازه‌ترین اظهار نظر خود مدعی شد این اتفاق به مرور زمان روی می‌دهد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار