سردار وحیدی:

آمریکا در سوریه شکست خورد/ قدرت محور مقاومت روز افزون است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه امروز نقش آمریکا در سوریه، یک نقش دسته چندم است، گفت: آمریکایی‌ها در سوریه بمانند یا نمانند، شکست‌خورده هستند.
کد خبر: ۳۲۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ - 07January 2019

وحیدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح دوشنبه در همایش بین المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا اظهار داشت: در سوریه نبردهای نظامی رو به انقراض است و مسایل امنیتی در حال گذر به دوره سیاسی است. در عراق نیز دولت پسا داعش شکل گرفته است؛ همچنین در یمن شاهد صلح موقت هستیم؛ اگرچه همچنان غربی‌ها و‌ ارتجاع عرب از آن سر باز می‌زنند و در افغانستان هم نشانه‌های بهتری از صلح را شاهدیم.

وی افزود: منطقه غرب آسیا به سمت وضعیت بهتر حرکت می‌کند؛ اما در کنار آن مسایلی وجود دارد که باید دغدغه آن را داشته باشیم؛ چون اسرائیل موجودیت خود را در ناامنی می‌بیند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: آمریکایی‌ها در سوریه بمانند یا نمانند، شکست خورده هستند. امروز نقش آمریکا در سوریه، یک نقش دسته چندم است و به خاطر همین موضوع، هرچه زودتر از سوریه بروند، برای آبروی خودشان بهتر است. در واقع آمریکا بعد از دولت و مردم سوریه، ایران، روسیه، ترکیه و محور مقاومت در انتهای لیست قرار می‌گیرد.

سردار وحیدی تصریح کرد: به رغم اینکه نشانه‌های خوبی مبنی بر اراده ملت‌ها می‌بینیم، اما پر کردن منطقه از انواع سلاح، بحران را به منطقه تحمیل می‌کند.

وی گفت: قدرت محور مقاومت روز افزون است و در مقابل، آمریکا رو به افول می‌رود به نحوی که نتوانسته هیچ‌کدام از سیاست‌های خود را جامه عمل بپوشاند؛ این در حالی است که شرایط بهتری را برای اراده ملت‌ها می‌بینیم، اما با وجود این شرایط، باید منتظر بحران‌زایی‌هایی از سوی آمریکا و عربستان در منطقه باشیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تأکید کرد: غرب آسیا منطقه‌ای برای جولان خارجی‌ها نیست؛ بلکه محور خاص دولت‌های منطقه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار