سردار سلامی:

عملیات‌های کربلای چهار و پنج سرنوشت جنگ را تغییر دادند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: 2 عملیات کربلای چهار و پنج متصل به هم بودند که بدون هم به موفقیت نمی‌رسیدند و توانستند سرنوشت جنگ را تغییر دهند.
کد خبر: ۳۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ - 07January 2019

عملیات‌های کربلای چهار و پنج سرنوشت جنگ را تغییر دادندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از کتاب‌های حقیقت درخشان و منشور هدایت که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: 2 عملیات کربلای چهار و پنج متصل به هم بودند که بدون هم به موفقیت نمی‌رسیدند، هدف این عملیات‌ها از کار انداختن ماشین جنگ عراق بود و توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد و مانند یک تیر خلاص در جنگ بود.

وی افزود: جنگ تنها واقعه‌ای است که یک ملت با تمام توان به استقبال آن رفت و یک ملت در آن همه ظرفیت خود را بکار می‌گیرد و برای شناخت یک ملت بسیار مهم است و به عنوان حیاتی‌ترین واقعه محسوب می‌شود، دفاع مقدس تابع همین قاعده بود و مردم ما با روح و جسم خود جنگیدند، جنگ در یک شرایط نا عادلانه به ما تحمیل شد.

سردار سلامی گفت: در جنگ هر کشوری که از حمایت سیاسی و تسلیحات و نظامی و قدرت بیشتری برخوردار است به پیروزی نزدیک‌تر است، قاعده رایج هم همین است، در دفاع مقدس نیز همه شاخص‌های ظاهری قدرت در اختیار دشمن ما بود؛ اما نتیجه معکوس شد و دفاع مقدس قاعده عمومی و تفکرات جهانی را بر هم زد.

وی افزود: پیروزی ملت ما در دفاع مقدس نشان دهنده حقیقت ایمان است؛ بنابراین برای ملت ایران هویت و شخصیت جدیدی در جهان ایجاد کرد. دفاع مقدس سیمایی جدید از حقیقت ایران گره خورده به اسلام را نشان داد و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر شناخت معارف دفاع مقدس تاکید دارند بر این اساس است که جنگ یک حقیقت زنده و پیش رونده در تاریخ است، ایشان دفاع مقدس را جلوه ای از واقعه عظیم کربلا می دانند که زنده است و حقایق را بیان می کند.
طراحی جنگ برای نابودی ملت ایران بود
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس فرهنگ ساز است و همه باید به آن افتخار و تکیه کنند، دفاع مقدس فرهنگ و روح ایجاد می کند و شهادت عامل پیروزی های ما بود و نشان می دهد تا زمانی که ما ایمان داریم، شکست نخواهیم خورد.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب بر انتشار فرهنگ دفاع مقدس تاکید دارند به این دلیل است که ایمان ما با دفاع مقدس تکمیل می شود ، دفاع مقدس مشق ما برای مبارزه با استکبار بود و اگر در دفاع مقدس نمی جنگیدیم نمی توانستیم بعد از جنگ ۳۰ سال با آمریکا بجنگیم، اینکه امروز ملت ما هیچ ترسی از آمریکا ندارد به دلیل آن است که ۸ سال با آمریکا به همراه چندین کشور در دفاع مقدس جنگیده ایم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: طراحی جنگ برای نابودی ملت ایران بود اما حقیقت برعکس شد و دفاع مقدس سرچشمه حیات، بالندگی و شکوفایی ملت ایران شد. به همین دلیل رهبر انقلاب بر بازگویی خاطرات دفاع مقدس تاکید دارند.

وی با اشاره به دو عنوان کتابی که امروز رونمایی شد اظهارداشت: این دو کتاب بسیار غنی و ارزشمند هستند و حقیقت درخشان بسیج و سپاه به رهبری امام خمینی ره و مقام معظم رهبری امروز موجب اقتدار و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلابافزود: در زمان مدیریت رهبر معظم انقلاب سپاه از دو نیرو به پنج نیرو گسترش یافت و سپاه قدس شکل گرفت که امروز موجب پیروزی در منطقه و شکست توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی شده است و رئیس جمهور آمریکا می گوید ما از سوریه می رویم، ایران هر کاری می خواهد بکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام این پیروزی ها محصول تفکر راهبردی و اندیشه های ژرف مقام معظم رهبری است که از قرآن الهام گرفته شده است و ما را در مسیر قدرت سازی بی نظیر در تاریخ اسلام به حرکت در می آورد و ثمرات آن موجب شکل‌گیری ایرانی قدرتمند و پیشرفته است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار