سردار نقدی در همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس:

دشمن به دنبال تفرقه افکنی بین مسئولان و اقوام در کشور است

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: دشمن امروز می‌خواهد بین مسئولان و اقوام اختلاف بیندازد. حتی شبهات اعتقادی ایجاد می‌کنند. آن‌ها به تهاجم فرهنگی اکتفا نکردند و از طریق تحریم اقتصادی و از بین بردن نخبگان دشمنی‌شان را ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۳۲۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 08January 2019

مهم‌ترین دستاورد ۴۰ ساله انقلاب به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران در «دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس» اظهار داشت: در طول قرن‌ها بعد از شهادت امام حسین (ع) روضه‌خوانی‌های زیادی شد، اما کسی که توانست از این تاریخ بهره شایسته‌ای ببرد، امام راحل بود.

وی افزود: شما راویان دفاع مقدس امر مهمی را بر عهده دارید. شما روضه‌خوان دفاع مقدس هستید. اگر بتوانید حسین و یزید زمان را به مردم معرفی کنید، کار شما بی فایده است. فراموش نکنید که این کار سرازیری اشک هدف نیست بلکه بیداری هدف است. تبیین و بیانی داشته باشید که مخاطبان در مسیر حق بیایند. انتظار می‌رود که بین خاطرات دفاع مقدس و اصل مبانی انقلاب پلی برقرار شود.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ در تاریخ کشور و از حوادث کم‌نظیر است. یک ملت قیام کردند و به حکومت‌ چند هزار ساله شاهنشاهی پایان دادند.

وی عنوان کرد: رضا پهلوی فردی بی‌سواد بود. همسرش در خاطراتش در مورد وضعیت بد زندگی‌شان در یک سال قبل از کودتا نوشته است. وقتی رضاشاه بر کنار شد، ۴۴ هزار ملک در سراسر کشور داشت. چنین فردی که از نظر علمی، شجاعت، تقوا و ... از مردم کشورش بالاتر نیست، چگونه می‌تواند سرنوشت خوبی برای مردم کشورش رقم بزند. در زمان او بیگانگان به کشور حمله کردند و به راحتی خودشان را به تهران رساندند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران اظهار کرد: در دوران‌های قبل از انقلاب فریختگان در زندان و یا تبعید کتاب‌هایشان را می‌نوشتند. انوشیروان که پادشاه خوش نامی شناخته می‌شود، در یک نیم روز ۸۰ هزار نفر از منتقدانش را گردن زد. چندین هزار سال مملکت ما اینگونه اداره شد.

وی ادامه داد: در کشورمان قیام‌های زیادی صورت گرفت، اما تداوم زیادی نداشت و سرکوب شدند. به تاریخ که مراجعه کنید میبینید که ۱۰۰ سال قبل از پیروزی انقلاب، چند نهضت شکل گرفت.

سردار نقدی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب، هرگز اراده و انتخاب مردم در نظر گرفته نمی‌شد، گفت: در تاریخ کشورمان سلسله‌های بزرگی بودند که با ارتش‌های کوچک دشمن شکست خوردند. دیدیم که سپاه ابر قدرت ساسانیان چگونه شکست خوردند. این شکست به خاطر بی‌انگیزگی و نارضایتی نیرو‌ها از حکومت بود.

وی بیان داشت: انقلاب ایران از انقلاب فرانسه بزرگ‌تر بود. اینکه می‌گویند انقلاب فرانسه "کبیر" است کاملا اشتباه می‌کنند. در تاریخ ببینید که در فرانسه چند بار قیام‌ها شکست خوردند. چهار هزار نفر از مخالفان را سر زدند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران اظهار کرد: انقلاب ما با شعار نه شرقی و نه غربی به پیروزی رسید. دشمنان در طی ۴۰ سال قبل، توطئه‌های زیادی علیه ما انجام دادند. در سال‌های اول پیروزی انقلاب این توطئه‌ها به حدی زیاد بود که امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه‌اش به این موضوع پرداخته است.

وی افزود: ما در آن زمان به طور همزمان در غرب با عراق، در جنوب با ناوگان‌های آمریکایی و از شرق با شوروی می‌جنگیدیم. از آن‌جایی که ملت خود را در سرنوشت کشور سهیم می‌دانستند، مقاومت کردند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی امروز بسیار گسترده است، گفت: زمانی که آمریکا می‌خواست از طریق رسانه انقلاب شوروی را سرکوب کند، تنها یک رسانه به نام "رادیو آزادی" در اختیار داشت، ولی امروز برای ناامیدی مردم ایران از کشور و از بین بردن انقلاب، ۲۷۵ رادیو و تلویزیون را در اختیار دارد. این آمار علاوه بر سایت‌ها و فضای مجازی است.

دشمن به دنبال تفرقه افکنی بین مسئولان شیعه و سنی است

وی افزود: دشمن امروز می‌خواهد بین مسئولان، شیعه و سنی و اقوام اختلاف بیندازد. حتی شبهات اعتقادی ایجاد می‌کنند. آن‌ها به تهاجم فرهنگی اکتفا نکردند و از طریق تحریم اقتصادی و از بین بردن نخبگان دشمنی‌شان را به ما ادامه می‌دهند.

سردار نقدی با بیان اینکه استقلال یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است، گفت: ما اگر در این سال‌ها هیچ پیشرفتی هم نمی‌کردیم، همین استقلالی که امروز داریم بزرگ‌ترین دستاورد است. ما مستقل‌ترین کشور در دنیا هستیم.

وی ادامه داد: امروز برخی برای اینکه مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، می‌گویند مردم در دوران شاهنشاهی رفاه بیشتری داشتند تا امروز. این آمار و اطلاعات را از کجا آوردند؟ تا پیش از انقلاب، دربار و رعیتی حاکم بود. مردم فقیر حتی اجازه سواد آموزی هم نداشتند با این اوضاع چگونه می‌گویند که مردم در رفاه بیشتری بودند. مردم تاریخ را بخوانند تا فریب دشمن را نخورند.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار