برگزاری نخستین نشست تخصصی فعالان یادواره‌های شهدای کشور در قم

نخستین نشست تخصصی فعالان یادواره‌های شهدای کشور در راستای پاسداشت چهل سال حماسه و مقاومت در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 09January 2019

نخستین نشست تخصصی فعالان یادواره‌های شهدای کشور در قم برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از قم، مراسم افتتاح نخستین نشست تخصصی فعالان یادواره‌های شهدای کشور با محوریت پاسداشت چهل سال حماسه و مقاومت امروز به همت شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت در سالن جلسات مجموعه فرهنگی پلاک 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

این مراسم با تبرک جستن از پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) و پیراهن‌های شهیدان محسن حججی، محمدعلی رجبی و نورعلی شوشتری آغاز شد و به مدت دو روز با برگزاری کارگاه‌های «آسیب‌شناسی و چالش‌های پیش‌روی محافل شهدا»، «خلاقیت هنری و نمونه‌های اجرایی»، «مدیریت و مهارت‌های برنامه‌ریزی در محافل شهدا» و «خلاقیت و نوآوری در یادواره‌های شهدا» استمرار خواهد داشت.

در آیین افتتاحیه مراسم، مجتبی امیری دبیر نشست یادواره‌ها و محافل شهدای شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت به تشریح اهداف برگزاری این همایش پرداخت و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر رهبری در محافل شهدا از رویکردها و روش‌های جدید و متفاوت استفاده کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام علی‌اصغر رضایی عضو ستاد یادواره شهدای روستای کیاسر مازندران با اشاره به اینکه نزدیک به 250 نفر در راستای برگزاری این یادواره 6 روزه طی یک ماه تلاش‌های مختلفی را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: طی 21 سال اخیر برگزاری این یادواره شهدا به شیوه مطلوب دنبال شده و جمعیت مهمان روستای 300 نفره کیاسر در یادواره شهدای این روستا از 900 نفر به هفت هزار نفر رسیده است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد صادقی نویسنده و پژوهشگر حوزه جهاد و شهادت طی سخنانی با بیان اینکه دغدغه پرداختن به اصول و مبنای مشخص در یادواره‌های شهدا از سال 82 وجود داشته است، اضافه کرد: از سال 95 با مشارکت شبکه ملی وارثون به صورت جدی تلاش کردیم تا مجالس شهدا با مبنا و اصول مشخصی بدون آسیب و دغدغه دنبال شود تا این مجالس موجب پیشرفت جامعه اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه اعطا مدرک تحصیلی ارشد دانشگاه‌ها و ثبت ازدواج جوانان در برخی کشورها بدون احترام افراد به شهدا انجام نمی‌شود، افزود: در ملل و اقوام مختلف پرچم و سرود ملی حکم شناسنامه آن ملت است، اما ما در کشور ایران تاکنون نتوانسته این موضوع را نهادینه کنیم.

نویسنده کتاب «یادواره شهدا در تراز انقلاب اسلامی» خاطرنشان کرد: یادواره‌های شهدا باید به صورتی دنبال شود تا بتوانیم نسل جوان و نوجوان جامعه را با آرمان‌های شهدا‌ آشنا کنیم و در حقیقت افرادی را تربیت کنیم که بتوانند راه شهدا را ادامه دهند.

وی افزود: آمریکایی‌ها استاندارد ثابتی در سطح 52 ایالات خود برای مراسم‌های مرتبط با کشته‌شدگان جنگ‌ها دارند، اما در ایران اسلامی که شهادت یکی از مهم‌ترین آرمان‌های مردم است هیچ تراز مشخصی وجود ندارد.

صادقی ادامه داد: سال 95 نزدیک به 52 هزار یادواره شهدا در کشور با مشارکت سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی دنبال شده که به صورت میانگین اگر هر یادواره 100 مخاطب داشته باشد در مجموع حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر در این مجالس شرکت کرده‌اند و اگر این افراد با شهدا همراه شده باشند برگ برنده در سطح کشور با نیروهای انقلابی خواهد بود.

آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار حسین یکتا مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان دبیر شبکه ملی وارثون از جمله سخنرانان اصلی این همایش دو روزه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار