فرمانده نهاجا در جمع خبرنگاران:

پرتاب بمب ۲ هزار پوندی از «سی ۱۳۰»/ امنیت منطقه بدون حضور بیگانگان تامین می‌شود

فرمانده نیروی هوایی با بیان اینکه پیام رزمایش برای همسایگان صلح و دوستی است، گفت: قطعا ما هر چه قدرتمندتر شویم بر امنیت منطقه افزوده خواهد شد و دیگر نیازی به حضور بیگانگان نیست.
کد خبر: ۳۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ - 11January 2019

پرتاب بمب ۲ هزار پوندی از سی ۱۳۰/ امنیت منطقه بدون حضور بیگانگان تامین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه رزمایش فداییان ولایت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اهداف متعددی برای رزمایش پیش‎بینی شده بود که به بخش اعظمی از آن‌ها دست پیدا کردیم، البته نقاط ضعفی هم وجود داشت که باید در بررسی‌های رزمایش روی آن‌ها کار کنیم تا در سال‌های بعد و در زمان‌های رزم این نقاط مرتفع شوند.

وی با بیان اینکه پیام ما به ملت ایران این است که ما آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستیم، افزود: پیام ما برای ملت‌های منطقه و کشور‌های همسایه پیام صلح و دوستی است، زیرا ما هرچه آماده‌تر باشیم امنیت منطقه بهتر تامین شده و دیگر نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با مثبت ارزیابی کردن نبرد‌های هوایی صورت گرفته در رزمایش گفت: یکی از برنامه‌های ما بکارگیری خلبانان جوان است. در جریان رزمایش برای نخستین‎بار از خلبانان جوان استفاده شد که توانستند عملیات رزم هوایی را با صد در صد موفقیت به اجرا بگذارند.

امیر نصیرزاده گفت: پرتاب بمب ۲۰۰۰ پوندی از هواپیمای سی ۱۳۰ که برای تهدیدات خاصی پیش‎بینی شده با موفقیت انجام شد و پرتاب بمب و موشک از پهپاد‌های نهاجا از جمله دستاورد‌ها و ویژگی‌های این رزمایش بود و در سال‌های آینده نیز شاهد پرتاب مهمات هوشمند و دوربرد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد ما ۴۰ سال تعمیر و‌ نگهداری هواپیما‌هایی است که مستشاران آمریکایی که بعد از انقلاب، ایران را ترک کردند، فکر می‌کردند ما چند ماه هم نمی‌توانیم این هواپیما‌ها را عملیاتی نگهداریم، اما امروز نه تنها پس از ۴۰ سال این هواپیما‌ها را عملیاتی نگه‌داشته‌ایم، بلکه آن‌ها را بهینه کرده و ارتقا داده‌ایم و سامانه‌های ساخت داخل را روی این هواپیما‌ها نصب کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار