از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجم

هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز گذشته با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین‌شده با موفقیت پایان یافت.
کد خبر: ۳۲۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ - 12January 2019

از بمباران C۱۳۰ تا رهگیری موشک مهاجمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از روزنامه وطن امروز، هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز گذشته با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین‌شده با موفقیت پایان یافت. در این رزمایش ده‌ها فروند انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه‌سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین با حضور در منطقه عمومی اصفهان به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش پرداختند.

در نخستین روز از مرحله اصلی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، هواپیماهای شکاری بمب‌افکن اف5 و صاعقه اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با استفاده از تسلیحات ساخت داخل منهدم کردند. همچنین هواپیماهای اف7 مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های ساخت داخل برای نخستین بار اهداف حیاتی دشمن فرضی را با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی در عمق منطقه نبرد منهدم کردند.

در این مرحله از رزمایش جنگنده‌های رهگیر میگ 29 با شلیک موشک‌های بهینه‌شده R73، موشک رهاشده از هواپیمای اف5 را با موفقیت رهگیری و منهدم کردند. در ادامه  هواپیماهای اف4 با بمباران سنگین (Carpet Bombing)، اهداف از پیش تعیین‌شده را با موفقیت منهدم کردند. در آخرین مرحله از روز اول رزمایش فداییان حریم ولایت، بمب‌افکن‌های راهبردی سنگین سوخو24 و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین  (Carpet Bombing) به‌سمت اهداف از پیش تعیین‌شده کردند و هواپیمای اف4 نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه کرد.

در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت، جنگنده بمب‌افکن‌های اف4 با استفاده از موشک‌های ماوریک و بمب‌های 2000 پوندی قاصد اهداف دشمن فرضی را منهدم کردند. در ادامه این مرحله از رزمایش جنگنده‌های شکاری رهگیر اف14 با پرواز بر آسمان منطقه رزمایش جنگنده‌های مهاجم دشمن فرضی را رهگیری و با موفقت منهدم کردند.

زیباترین صحنه رزمایش نیروی هوایی ارتش از نگاه امیر سیاری

معاون هماهنگ‌کننده ارتش می‌گوید زیباترین صحنه هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، لحظه هدف قرار دادن و منهدم کردن موشک شلیک‌شده از جنگنده F5 توسط موشک هواپیمای میگ 29 بود که نشان‌دهنده تخصص و دقت بالای خلبانان جوان ما است.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» با بیان اینکه به بیش از 95 درصد اهداف تعیین‌شده در هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا دست یافتیم، گفت: اگر چه به اهداف خود از برگزاری این رزمایش دست یافته‌ایم اما به این کفایت نمی‌کنیم و نگاه ما همواره به جلو است و با رصد تهدیدات و با وجود تحریم‌ها به دنبال این هستیم که هر روز بهتر از روزهای گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این رزمایش با وجود هوای نامناسب و وزش باد شدید تمام موشک‌ها و بمب‌های بومی مانند بمب قاصد به اهداف برخورد کردند، افزود: در نگاه من زیباترین صحنه هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت، لحظه هدف قرار دادن و منهدم کردن موشک شلیک‌شده از جنگنده F5 توسط موشک هواپیمای میگ 29 بود که نشان‌دهنده تخصص و دقت بالای خلبانان جوان ما است.

امیر سیاری تصریح کرد: پیام این رزمایش اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کشور است که برای دوستان خوشحال‌کننده است و به دشمن نشان می‌دهد که اگر اشتباه کند پاسخی قاطع و پشیمان‌کننده دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار