مدیر انجمن شاعران انقلاب در آیین افتتاحیه انجمن شاعران شکوه شعر:

ایجاد انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ضرورت بود

حسین اسرافیلی با بیان اینکه ایجاد انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ضرورت بود، گفت: اگر ما خودسازی و بدنه تفکر فرهنگیان را نسازیم خیلی راحت هویتمان را در برخورد با ادب بی‌شرم جهانی از دست خواهیم داد.
کد خبر: ۳۲۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ - 12January 2019

ایجاد انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک ضرورت بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاحیه انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس «شکوه شعر» شامگاه شنبه، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

حسین اسرافیلی مدیر انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: ادبیات فارسی یک ادب نجیب و متعهدانه از گذشته تا امروز بوده که از بنیانگذاران ادب جهان بوده است.

وی افزود: امروزه در برخی از انجمن‌ها و مجامع ادبی اتفاقاتی رخ می‌دهد که اگر ما خودسازی و بدنه تفکر فرهنگیان را نسازیم خیلی راحت هویت خودمان را در برخورد با ادب بی شرم جهانی از دست خواهیم داد.

اسرافیلی گفت: در مجموعه فعالیت‌های امروز ادبیات، جای انجمنی که به ارزش‌ها،آرمان‌ها و پیوند ادب گذشته توجه کند خالی بود، اینکه گاهی برخی برای عقب نماندن از دیگران به رنگ و بوی انجمن‌ها در می‌آیند و شعرهای عریانی را وسعت و گسترش می‌دهند، خطرناک است.

مدیر انجمن شاعران انقلاب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: جایگاه انجمنی که ارزش‌های پاک انسانی و ادامه دهنده این ادبیات و انتقال دهنده کرامت‌های دینی به نسل جوان باشد، کم بود. با دوستان که صحبت شد لزوم ایجاد انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احساس شد. نشست‌هایی برای تنظیم آیین نامه‌‌ای و مراحل آن انجام شد.

علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یوسفعلی میرشکاک، علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، عبدالجبار کاکایی، محمود اکرامی‌فر، سعید بیابانکی، علی‌محمد مودب و مصطفی محدثی‌خراسانی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها