مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج):

مشکلات امروز جامعه نتیجه پشت کردن به راه و رسم شهداست

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: اگر امروز در اوج عزت قرار داریم به دلیل تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت است و هر کجا به مشکل برخوردیم به خاطر فراموشی و فاصله گرفتن از این فرهنگ است.
کد خبر: ۳۲۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ - 13January 2019

مشکلات امروز، نتیجه پشت کردن به راه و رسم شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به همت فرهنگسرای پایداری و آستان قدس رضوی آیین تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاع مشهد با حضور حجت‌­الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی و سردار «ماشاءالله جانثار» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی امروز در مجتمع ثامن مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدجواد نظافت» مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) در این مراسم اظهار داشت: خدمت یکی از چیزهایی است که فهم آن به عنوان یک نعمت درک بالایی می­‌خواهد.

وی افزود: خدمت، افتخار اولیاء خداوند است. آنهایی که سطح­‌شان بالا است افتخار می­‌کنند به خدمت کردن و آنهایی که در سطح­ پایینی هستند دوست دارند خدمت ببینند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه همسران جانبازان باید بدانند که در مسیر خدمت، به ائمه اطهار اقتدا کردند ادامه داد: خدمت کردن به جانبازان که به بشریت خدمت کردند و ارزش‌­های اسلامی را احیاء کردند، خیلی ارزشمند است.

حجت‌الاسلام نظافت، گفتمان خدمت را گفتمان ارزشی و سیره اولیاء خدا دانست و تأکید کرد: همسران جانبازان با خدمتشان به ارتقاء روح خودشان کمک می‌­کنند. این خدمت کمک می­‌کند تا جانبازان و همسران این عزیزان لذت­‌های معنوی را بچشند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: حضرت زینب (س) الگوی صبر است و شما به ایشان اقتدا کردید. زندگی بهتر در سایه صبر و استقامت محقق می­‌شود. نسل امروز باید شیوه و سبک زندگی را از تک تک شما بیاموزند. اگر الگوهای جامعه این قدر تغییر پیدا نمی‌­کرد این همه گرفتاری پیدا نمی­‌کردیم.

وی ادامه داد: جانبازان و راه و رسم جانبازی و راه و رسم شهیدان نسخه شفابخش این مملکت است. اگر امروز در اوج عزت قرار داریم به خاطر تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت است و هر کجا به مشکل برخوردیم به خاطر فراموشی و فاصله گرفتن از این فرهنگ است. گرفتاری­‌های امروز ما چه از ناحیه مسئولین و چه از سوی توده مردم نتیجه پشت کردن به راه و رسم شهدا است.

وی خدمت برای خدا و تکریم همراه با خدمت را ضروری دانست و گفت: کار برای خدا زندگی را شیرین می­‌کند و خدمت شما همسران جانبازان از جنس کار برای خدا است؛ لذا جوانان امروز باید عملکرد شما را به عنوان الگو در زندگی خود عملیاتی کنند.

در پایان این مراسم از کتاب «در حسرت یک آغوش» خاطرات شفاهی «زهرا رحیمی» همسر جانباز شهید «سیدمحمد موسوی» که به قلم «سعیده زراعتکار» به رشته تحریر در آمده و نشر «ستاره­‌ها» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی آن را به زیور طبع آراسته، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها