اصلانی:

با رعایت استانداردها سینمای ایران می‌تواند در بازار جهانی حضور داشته باشد

فیلمبردار و کارگردان سینمای ایران گفت: سینمای ایران با شناخت و اعمال استانداردها در فرم و محتوا می‌تواند در بازارهای جهانی حضور داشته باشد.
کد خبر: ۳۲۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 14January 2019

با رعایت استانداردها سینمای ایران می‌تواند در بازار جهانی حضور داشته باشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «تورج اصلانی» فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران است. وی از مدیران فیلمبرداری مطرح ایران است که در اولین تجربه خود با فیلم «حمال طلا» در جشنواره سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس درباره پیشرفت‌های سینمای ایران  بعد از انقلاب اظهار داشت: خوشبختانه سینمای ایران در طول چهار دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. حتی نسبت به نگاه روز سینما نیز فرم و ساختار که شامل تکنیک و زیر مجموعه‌های آن است روندی رو به رشد را تجربه کردم.

وی درباره تولید محتوا توضیح داد: هر چند در کنار رشد فرم در بحث محتوا موفقیت‌هایی را کسب کرده‌ایم اما به دلیل اینکه به طور جدی تولید محتوا نداشتیم، چندان که باید پیشرفت نکرده‌ایم. اما قطعا ظرفیت سینما ایران برای پیشرفت بسیار بالاست و می‌تواند جای پیشرفت بیشتری داشته باشد. هنوز محتواهای بسیاری وجود دارند که به آنها پرداخت نشده است. البته به دلیل سلایق مختلفی که بر فضای سینما حاکم شده است امکان عرضه بسیاری از موضوعات و نحوه ارائه آنها گرفته شده است.

اصلانی با اشاره به ضرورت حضور سینمای ایران در عرصه بین‌المللی و بازارهای جهانی گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود در نظر گرفتن استانداردها در بحث فرم و محتواست. با رعایت این استانداردهاست که می‌توان در بازارهای جهانی حضوری موثر داشت. شما نمی‌توانید به عنوان تولیدکننده خودرو سلیقه‌ای عمل کنید و هر ماشینی که دوست دارید تولید کنید. ممکن است با این شیوه موفقیتی هم بدست بیاورید اما مقطعی و ویژه است و کاربردی نخواهد بود. برای حضور در عرصه جهانی باید آثاری تولید شود که با سلایق مخاطبان عام و حداکثری جهانی موازی باشد و البته باید سطح سلیقه مخاطبان داخلی را نیز در نظر گرفت. با شناخت استانداردها در موضوع فرم و محتوا و اعمال آنها در ساختار فیلم، می‌توان انتظار داشت که سینمای ایران نیز در بازارهای جهانی حضوری موثر داشته باشد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار