حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تحریم و تهدید نمی‌تواند ایران را وادار به مذاکرات مجدد با آمریکا کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه ایران خواهان مذاکره با آمریکاست، گفت: رئیس جمهور آمریکا گمان می‌کند که ابرقدرت جهان است و می‌تواند برای کشوری مقتدر همچون ایران تکلیف مشخص کند.
کد خبر: ۳۲۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 15January 2019

/// تکمیل می‌شود«ابوالفضل حسن‌بیگی» نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به ادعای اخیر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هدف کشورش از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، بهبود وضعیت مردم ایران است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از بدو ظهور انقلاب تاکنون از تمام امکانات و ظرفیت‌هایشان برای ضربه زدن به ملت، انقلاب و نظام اسلامی ما از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی افزود: به راه انداختن جنگ تحمیلی که منجر به ویرانی برخی از شهرها و جاری شدن خون‌های هزاران نفر از مردم بی‌گناه کشورمان شد، مصداق بارز جنایت‌های این کشور در حق ایران است.

این نماینده خانه ملت با توجه به فرا رسیدن ایام یوم‌الله بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هدف عمده غربی‌ها از اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند به گونه‌ای در جامعه احساس ناامیدی رواج پیدا کند تا مردم به واسطه دغدغه‌های معیشتی‌شان به اصل انقلاب و نظام اسلامی بدبین شوند؛ لذا ناکارآمد جلوه دادن دستاوردهای انقلاب در دستورکار غربی‌هاست.

این نماینده خانه ملت به سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: هدف بزرگ آمریکا ایجاد اجماعی از کشورهای آسیای میانه علیه ایران به منظور تنگ کردن حلقه تحریم‌هاست؛ چراکه تعامل و روابط تجاری ما با 15 کشور همسایه به میزان قابل توجهی می‌تواند آثار ناشی از اعمال تحریم‌های غربی‌ها را خنثی کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از بدو ظهور انقلاب اسلامی تاکنون در تمام نقشه‌هایی که علیه ایران کشیده‌اند، شکست خورده‌اند، تصریح کرد: یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با اقدامات ضدایرانی دولتمردان آمریکایی‌ که تحریم‌ها نمونه بارز آن است، مستحکم کردن رابطه با کشورهای همسایه است.

حسن‌بیگی با اشاره به ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه ایران خواهان مذاکره با آمریکاست، گفت: رئیس جمهور آمریکا گمان می‌کند که ابرقدرت جهان است و می‌تواند برای کشوری مقتدر همچون ایران تکلیف مشخص کند؛ تجربه نشان داده که هیچ تعاملی با آمریکایی‌ها سازنده نیست.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آخرین گفت‌وگوی کشورمان با دولتمردان آمریکایی‌ تحت عنوان برجام به‌منظور رونق در اقتصاد بین‌المللی بود، که آن‌ هم با خروج یک‌جانبه آن‌ها از برجام ثابت کرد که هیچ‌گونه تعامل و گفت‌وگو با دولتمردان آمریکایی نه‌تنها سازنده نیست، بلکه مانع بزرگی بر سر راه موفقیت و پیشرفت‌هایی است که اگر با آن‌ها وارد گفت‌وگو نشده بودیم محقق شده بود؛ لذا توقف در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای یکی از نتایج و آثار مذاکرات با آمریکا بود.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه فشار اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند جمهوری اسلامی را وادار به تعامل و مذاکرات با آمریکایی‌ها کند، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را از بحران‌های اقتصادی که غربی‌ها برای ما به وجود آورده‌اند، خارج کند، نه تنها شعار نیست، بلکه اگر مسوولان به طور جدی در جهت محقق شدن این امر تلاش کنند، ما شاهد بهبود شرایط موجود کشور در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

انتهای پیام/ 151 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار