رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح لرستان خبر داد؛

کتاب یادنامه شهدای بهداشت و درمان استان لرستان نوشته می‌شود

«مصطفی امیری» با بیان اینکه کتاب شهدای حوزه بهداشت و درمان استان لرستان در آینده نزدیک نوشته می‌شود، گفت: نوشتن زندگی نامه و خاطرات شهدا، برگزاری یادواره، همایش، ساخت فیلم و مستند راجع به شهدا و رزمندگان نقش مهمی در آگاه کردن جوانان ما با واقعیات دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۳۲۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ - 17January 2019

کتاب یادنامه شهدای بهداشت و درمان استان لرستان نوشته می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «مصطفی امیری» رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح در جلسه این شورا که امروز پنج شنبه درسالن جلسات مرکز درمانی شهید امیری خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس تعداد زیادی از پزشکان، بهیاران و امدادگران برای حضور در جبهه و رسیدگی به وضعیت مجروحین جنگی به میدان نبرد شتافتند.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای حوزه پزشکی و امداد رسانی استان لرستان در دوران دفاع مقدس گفت: تاکنون اثر قابل توجهی در خصوص امداد گران و بهداشت و درمان در مناطق جنگی نوشته نشده است.

امیری از تدوین کتاب شهدای حوزه بهداشت و درمان استان لرستان در آینده نزدیک خبرداد و افزود: نوشتن زندگی نامه و خاطرات شهدا، برگزاری یادواره، همایش، ساخت فیلم و مستند راجع به شهدا و رزمندگان نقش مهمی در آگاه کردن جوانان ما با واقعیات دفاع مقدس دارد.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح لرستان تصریح کرد: در بررسی نقش حوزه پزشکی، امداد و درمان  باید علاوه برشخص، مسائل مختلفی مانند اقدامات آمادگی قبل از عملیات، چگونگی تهیه امکانات، نام اورژانس و عملکرد آن، نوع خودروها برای جابجایی شهدا و مجروحین و تعداد آنها مورد تو جه باشد.

 وی اضافه کرد: برای محقق شدن این امر باید همه دستگاه ها بویژه معاونت های فرهنگی نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پای کار باشد.

امیری نبود یک بیمارستان تخصصی ویژه نیروهای مسلح در استان لرستان را باعث تأسف دانست و اظهار داشت: با وجود 120 هزار نفر نیروی مسلح و خانواده های آنان در لرستان مرکز درمانی وسیع و مستقلی برای این عزیزان در لرستان وجود ندارد.

رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح لرستان با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند صرف  هزینه های مالی  است گفت: برای حفظ نام و یاد شهدا هر چه هزینه کنیم نه تنها منابع مالی را هدر نداده ایم بلکه سرمایه گذاری کرده ایم چرا که ترویج ارزش های برآمده از دل دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باعث مصون ماندن ما از هجمه های دشمن می شود.

این مسئول با بیان اینکه شهدای لرستان در اوج مظلومیت، گمنام هستند، افزود: در اینگونه جلسات مسئولین استانی باید حضور داشته باشند و با هم افزایی و همفکری سعی در شناساندن شهدای لرستان به جامعه داشته باشیم.

در ادامه سرهنگ «حجت الله پهلوانی» مسئول اجرایی دانشنامه دفاع مقدس لرستان با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: تاکنون نزدیک به یک هزار سوژه و مدخل برای تدوین دانشنامه لرستان شناسایی شده است که این مداخل در سه حوزه شهدا و اشخاص، امکانات نظامی و جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی می باشند.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در راستای تدوین کتاب شهدای بهداشت و درمان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، گفت: از مداخل شناسایی شده جهت تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان حداقل 10 مورد مربوط به شهدای بهداشت و درمان است.

«محمد تقی عزیزیان» معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در خصوص چند تن شهدای پزشک استان لرستان  کتاب «نبض خاکریزها» نوشته شده است، گفت: نقش بیست پرستار و امدادگر لرستانی فعال در دوران دفاع مقدس تدوین شده است وکتاب «پرستار انقلابی» خاطرات «صغری دانه ای» با همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس آخرین مراحل چاپ را طی می کند و در دهه فجر امسال از این کتاب رونمایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار