«آنان که دویدند و رسیدند»

کد خبر: ۳۲۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷ - 23March 2019

«آنان که دویدند و رسیدند»/// منتشر نشودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «آنان که دویدند و رسیدند» کتابی از  «سمانه رحمان نژاد» است که در آن به زندگی کسانی پرداخته شده است که در دل آمریکا و اروپا با وجود سیاسیت‌های ضد اسلامی، به همت تحقیقات خود، مسلمان شده‌اند. چنان که در مقدمه کتاب آمده است:

«این مجموعه؛ داستان زندگی کسانی است که تاریکی ها را طی کردند و از دره تاریک ظلمت به چمنزار سرسبز هدایت رسیدند، فصل بهار در زندگی شان آغاز شد و دل های مردۀ آنان را حیاتی تازه بخشید، خون تازه ای در رگ هایشان به جریان افتاد و کوشش و فعالیت را بار دیگر آن گونه که شایسته روح و کرامت انسانی است آغاز کردند.

امید است این مجموعه، عزیزان را با دیدگاه کسانی که با نور معرفت آشنا شده و از این چشمه زلال، خود را سیراب کرده اند آشنا سازد. پیش از این چهارده داستان از این مجموعه به طور مستقل چاپ شده است و در چاپ جدید تکمیل گردیده است.»

قسمتی از متن کتاب:

«من در یک خانواده مسیحی متولد شدم و سفرم هم از همین جا شروع شد. مطالعه کتاب مقدس را شروع کردم و مدام سؤال‌هایی در مورد آن می پرسیدم. اما بسیار زود ناامید و مأیوس شدم. فهمیدم که مسیحیت و الواح یهود تحریف شده و در آن راهی وجود ندارد که بتوان حقیقت را پیدا کرد. به همین دلیل به مذهب‌های شرقی روی آوردم، به خصوص بودیسم. وقت زیادی را روی مدیتیشن در معابد بودا صرف کردم و با راهب‌های آنها بحث و گفت‌وگو کردم. در واقع مدیتیشن به من احساس خوبی می داد، اما نتوانستم این سؤال ذهنم؛ یعنی دلیل وجودم را پیدا کنم. به نظر آنها صحبت درباره دلیل وجود، امری احمقانه است.

درباره ادیان قبیله‌ها تحقیق کردم و به نقاط زیادی سفر کردم. حقایقی در ادیانشان وجود داشت، اما مانند مسیحت و یهودیت نمی‌توان آنها را به طور کامل به عنوان حق و واقعیت در نظر گرفت.

کم کم به این نتیجه رسیدم که حقیقت در هر چیزی وجود دارد و مهم نیست که چه اعتقادی داری و از چه مسیر و مسلکی پیروی می‌کنی. در واقع این عقیده هم نوعی فرار از واقعیت بود. واقعاً گیج شده بودم. فقط از خدا می خواستم حقیقت را به من نشان دهد. آن موقع بود که با اسلام آشنا شدم. از قبل هم چیزهایی درباره اسلام شنیده بودم. اما آنچه که ما در غرب راجع به اسلام می شنویم چیزهای است مبهم و سیاه. به هرحال علاقه‌مند شده بودم درباره آن تحقیق کنم. هر چه بیشتر قرآن را مطالعه می کردم و در مورد آن سؤال می پرسیدم، حقایق بیشتری را پیدا می کردم. تفاوت قابل توجه که اسلام با دیگر ادیان دارد این است که اسلام تمایز خاصی بین خالق و مخلوق قایل می شود. مسلمانان خالق را می پرستند، نه مخلوق را.

واقعیت اسلام را می توان در قرآن پیدا کرد. قرآن کتاب راهنمای زندگی است و در آن جواب تمام سؤال‌هایت را پیدا می‌کنی. برای من هر چیزی که درباره ادیان دیگر آموخته بودم و چیزهایی که می‌دانستم درست است؛ مانند قطعات پازل کنار هم قرار گرفت و با اسلام کامل شد. اسلام واقعی چیزی است که در قرآن گفته شده، نه آنچه که در غرب به ما می‌آموزند. شما هم می توانید سفرتان را با جست‌وجوی حقیقت در زندگی تان شروع کنید.»

«آنان که دویدند و رسیدند» در 167 صفحه به قلم «سمانه رحمان نژاد» تدوین و توسط «موسسه فرهنگی نبأ» در 2000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار