مجموعه داستان «یک بار برابر تیربار» اثر«عبدالرزاق پورعاطف» منتشر شد

دومین اثر داستانی عبدالرزاق پورعاطف با نام «یک بار برابر تیربار» در استان خوزستان چاپ و منتشر شد.
کد خبر: ۳۲۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ - 20January 2019

 به گزارش دفاع پرس از اهواز، مجموعه داستان «یک بار برابر تیربار» چاپ و منتشر شد. این اثر متشکل از هفت داستان کوتاه است که نام آنها از هفت داستان مجزا گرفته شده است چرا که هر کدام از داستان‌های کتاب موضوع مستقلی است.

2 داستان این مجموعه درباره دفاع مقدس‏، 2 داستان درباره نماز، 2 داستان عاشورایی و یک داستان نیز درباره شهدای حله است.

 «عبدالرزاق پورعاطف»، نویسنده این کتاب در مورد انتشار این اثر گفت: این کتاب تلاش‌های بنده در سال‌های اخیر در حوزه داستان کوتاه بود که در جشنواره‌های مختلف کشور نیز برگزیده شده‌اند و به تازگی نشر نیستان این مجموعه را به چاپ رسانده است که امیدوارم مورد توجه و پسند مردم واقع شود.

پورعاطف از نویسندگان و داوران ادبی فعال در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان و اهل جنوب ایران است و آثارش با جنگ عجین شده است. گرچه به لحاظ سنی خود در زمره نویسندگانی نیست که جنگ را مستقیم تجربه کرده باشد، اما نگاهی به آثار او نشان می‌دهد که برای نوشتن از جنگ لازم نیست تا آن دوران را لمس کرده باشد.

وی در داستان‌های کوتاهش در این کتاب به دنبال تلفیقی از حماسه و رگه‌های روشن ولو کمرنگ از انسانیت در مقابل سیاه‌های ناشی از جنگ است. در داستان‌های او مرز میان دشمن و خودی، مرزی گاه چنان باریک است که وقتی هر دو در نقطه‌ای به نام مسلمانی به اشتراک می‌رسند دیگر نمی‌شود درباره خوبی و یا بدی هیچکدام به اظهار نظر پرداخت و البته در چنین رویکردهایی است که نفس این واقعه مخاطب را به جنگ با روان خودش وا می‌دارد.

داستان‌های پورعاطف در این مجموعه با لحنی بسیار ساده و در عین حال سرضرب، پر کشش و تعلیق و داستانی و حس‌برانگیز نوشته شده است. از توضیح زوائد و حواشی در این داستان‌ها به شدت پرهیز شده است. سعی نویسنده بر آن بوده است تا با عبارات کوتاه و گاه با استفاده از رگه‌های کم‌رنگ طنز از دل آنچه از جنگ به گوشش رسیده است داستانی روایت کند که با وجود رخدادن در دل جبهه، برای مخاطب امروز عصر دیجیتال حرفی برای زدن دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها