یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ در کرج برگزار شد

یادواره شهدای گرانقدر کربلای ۵ و گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج یدالله کلهر در کرج برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ - 20January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، یادواره شهدای گرانقدر کربلای 5 و گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج یدالله کلهر با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در کرج برگزار شد.

سردار حاج علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در این مراسم حضور یافت و ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره سرداران شهید عملیات کربلای 5 اظهار داشت: حضرت امام بعد از عدم فتح در کربلای 4 فرموده بودند که ما از باب ادای دین و تکلیف به جبهه آمدیم. شکست و پیروزی برای کسی که به تکلیف عمل می کند، فرقی ندارد. چون به تکلیف عمل کردیم، پیروزیم. ما در عملیات کربلای 4 در عین آمادگی کامل شکست خوردیم. شهید میثمی که نماینده حضرت امام (ره) در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) بود گفت که پیروزی عملیات کربلای 5 مرهون و مدیون کربلای 4 است.

وی در ادامه افزود: در جلسه قرارگاه علل شکست عملیات کربلای 4 به طور دقیق بررسی شد. برای عملیات کربلای 5 تمام زوایای مورد نیاز بررسی شد. اما متوجه شدیم که ما فقط از یک زاویه می توانیم وارد عمل شویم. بیشتر شرایط به نفع دشمن بود.

سردار فضلی یادآور شد: سه شبانه روز فرماندهان در حال شور و مشورت بودند. اما روز سوم فرا رسید و فرماندهان سرهایشان از خستگی پایین افتاده بود. تا این که ندای امام از جماران به گوش رسید که فرمودند عملیات بعدی را انجام دهید. تا لحظاتی قبل از آن هیچ راهکاری برای عملیات به ذهن نمی رسید اما وقتی فرمان امام دریافت شد، ناگهان فضای جلسه عوض شد. یکی از فرماندهان فریاد کشید: «آقا کی می گه نمی شه از موانع عبور کرد و در شلمچه نمی شود جنگید؟ حالا که امام از ما خواسته بگوییم نمی شود؟ هیهات!» و بعد از این صحبت همه فرماندهان اعلام آمادگی کردند و اجرای عملیات قطعی شد و با خواست خدا و تلاش بچه ها و با رمز «یازهرا (س)» به پیروزی بزرگی برای سپاهیان اسلام بدل شد.

سردار حاج علی فضلی قبل از حضور در این مراسم به همراه مسئولان ارشد استانی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز رفت و از روند اجرا و ساخت این مرکز بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها