در حاشیه امضای تفاهم‌نامه حوزه هنری و کانون‌ فرهنگی مساجد صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر جشنواره «40 مسجد، 40 نمایش»/ زارعی: 40 مسجد میزبان اجراهای گروه‌های نمایش خواهند شد

پوستر جشنواره «40 مسجد، 40 نمایش» در حاشیه امضای تفاهم‌نامه حوزه هنری و کانون‌ فرهنگی مساجد رونمایی شد.
کد خبر: ۳۲۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ - 22January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بین محسن مومنی‌شریف و حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه همکاری در تشکیل شورای مشورتی تئاتر مساجد کشور، پشتیبانی لجستیکی، تبلیغاتی و تامین 50 درصد از هزینه‌های برگزاری چهاردهمین جشنواره مردمی بچه‌های مسجد در تابستان 1398، تامین هزینه حق‌التالیف 40 نمایشنامه با موضوعات دینی و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و اجتماعی و تربیتی در ژانر بچه‌های مسجد و حمایت مالی و اجرایی از برگزاری جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 12 بهمن‌ماه تا 12 اسفند ماه صورت خواهد گرفت. 

زارعی: 40 مسجد ایران میزبان اجراهای گروه‌های نمایش خواهند شد

کوروش زارعی در ابتدا با اشاره به راه‌اندازی مجدد جریان تئاتر مساجد گفت: جریان تئاتر بچه‌های مسجد بعد از دو دهه توقف مجدد راه‌اندازی شد و حرکت خودش را آغاز کرده است و تقریباً دفاتر این جشنواره در سراسر کشور راه‌اندازی شد و گروه‌های تئاتر مساجد در حوزه تئاتر کشور فعالیت می‌کنند.

وی گفت: تصمیم گرفته‌ایم این گونه حرکت‌ها را به صورت تعاملی پیش ببریم. اگر همکاری‌های متقابل در این زمینه‌ها صورت گیرد قطعاً می‌تواند دستاورد بهتری برای تئاتر بچه‌های مسجد داشته باشد و خروجی قابل تامل باشد. اولین همکاری مشترک حوزه هنری با کانون‌های فرهنگی مساجد به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب «40 مسجد، 40 نمایش» است که به گروه‌های تئاتر مساجد سراسر کشور ابلاغ شده است و قرار است در 40 مسجد کشور که پایگاه انقلاب و جریان انقلابی بوده‌اند، این نمایش‌ها از 12 بهمن تا 12 اسفند به مدت یک ماه اجرا شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار