رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا:

نباید ضرورت‌های ساختگی برای مذاکره ایجاد شود

حجت‌الاسلام «علی سعیدی» با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که راهی جز مذاکره وجود ندارد؛ لذا باید مراقب بود تا این ضرورت‌های ساختگی ایجاد نشود، گفت: استقامت ملت، نیرو‌های انقلابی و مسلح و وفاداری به آرمان‌های انقلابی می‌تواند در تاب‌آوری انقلاب موثر باشد، هنر مردان قوی این است که بحران را مدیریت کنند.
کد خبر: ۳۲۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ - 23January 2019

ترامپ به دنبال حذف عناصر قدرت ایران استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا، در همایش عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح استان سمنان، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است تا سال ۲۰۲۵ میلادی آمریکا ابرقدرت جهان باشد و اگر این اهداف میسر نشود، پایه‌های امپراتوری آن ازهم‌ پاشیده می‌شود؛ اما انقلاب اسلامی مردم ایران در سایه یک رهبری هوشمند و باصلابت تمام اهداف آن‌ها را خنثی کرد.

وی درباره بخشی از اهداف آمریکا، بیان کرد: گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکایی و دیگران در یک جهان یکپارچه، تضعیف و خنثی‌سازی نیرو‌های برخی کشور‌ها مانند ایران، کره شمالی و...، کمک به الحاق پنج قدرت اصلی خصوصاً چین، روسیه و هند به جریان اصلی نظام در حال پیدایش بین‌المللی و در نهایت، تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین‌المللی در رام کردن نیرو‌های واگرایی که عنصر تغییر عامل به وجود آمدن آن‌ها بوده است، اهداف چهارگانه آمریکا هستند.

اهداف آمریکا با تدابیر هوشمندانه ایران ناکام ماند

رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا، با بیان اینکه سه رئیس جمهور در دوران اجرای طرح مذکور در آمریکا بر روی کار آمدند که هرکدام سه راهبرد را برای این اهداف در پیش‌ گرفتند، تأکید کرد: «بوش» با دکترین «میلیتاریستی» و حضور فیزیکی در غرب آسیا، نخستین رئیس جمهور آمریکا بود که این اهداف را با اعتقاد به‌حضور نیرو‌های نظامی و هدف غایی یعنی ایران (که البته نتوانستند این امر را پیاده کنند)، دنبال کرد؛ در آن زمان تصور آمریکا این بود که استقرار در عراق و افغانستان سبب می‌شود تا سمت چپ و راست ایران در اختیار آمریکا قرار گیرد، اما با توجه به مجموعه تدابیر هوشمندانه ایران، آمریکا از دکترین «میلیتاریستی» سودی نبرد.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: دومین رییس جمهور آمریکا «اوباما» بود که البته باید زمامداری او را دوران طلایی آمریکا دانست؛ چراکه در ایران از سال ۹۲ دولتی بر روی کارآمد که آمریکا احساس کرد با آن می‌تواند اهدافش را در ایران اسلامی پیاده کند؛ لذا راهبرد چهارگانه «اوباما»، نخست حذف قدرت هسته‌ای ایران، دوم نفی قدرت منطقه‌ای ایران، سوم عدم‌ حمایت ایران از حزب‌الله و حماس و چهارم عدم ایفای نقش در خاورمیانه بود که با توجه به شرایط داخلی ایران موفقیت‌های چشم‌گیری را هم کسب کردند.

وی با تأکید بر اینکه «اوباما» توفیقات زیادی داشت، اما موفق نشد که خواسته‌هایش را تماماً به اجرا برساند، تأکید کرد: سومین رئیس جمهوری که در ۲۵ سال اخیر در سنگر خواسته‌های آمریکا قرار گرفت «ترامپ» بود که استراتژی او بسیار خطرناک محسوب می‌شود و امروز نیرو‌های مسلح ما باید بدانند که در مقطع حساس تاریخی قرار داریم و هرچه بیشتر نسبت به‌نظام وفادارتر و متعهدتر باشیم، موفق‌تر هستیم.

ترامپ به دنبال حذف عناصر قدرت ایران است

رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا، با تاکید بر اینکه «ترامپ» به دنبال حذف عناصر قدرت ایران است، افزود: این عناصر شامل مواردی چون انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای و عمق استراتژیک یعنی نفوذ معنوی ایران از «شلمچه» و «حاج‌عمران» تا ساحل مدیترانه و از آن‌جا تا تنگه «باب‌المندب»، قدرت دفاعی ایران شامل ظرفیت‌های دفاعی امکانات موجود و اراده درون نظام و چهار قدرت انرژی شامل نفت و گاز، که هر چهار عنصر امروز هدف گرفته‌ شده است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه تمام مذاکرات و... بازیچه است؛ چراکه آمریکا می‌خواهد سر ما را کلاه بگذارد تا به اهدافش برسد، افزود: در داخل بازهم زمزمه‌هایی در راستای مذاکره با آمریکا شنیده می‌شود، اما باید پرسید مذاکره برای چه و با چه کسی؟ آیا می‌توان باکسی که قصد دشمنی دارد مذاکره کرد؟ آیا امروز عربستان که با آمریکا کنار آمد شاهد حل مشکلاتش در درون کشورش است؟

وی با بیان اینکه فتنه آینده ترکیبی از حرکت‌های داخلی و خارجی است، تصریح کرد: بین فتنه و جنگ رابطه‌ای وجود دارد، فتنه نرم مقدمه فتنه سخت است و هر فتنه سختی مسبوق به فتنه نرم است؛ لذا در این‌ بین محور فتنه آینده تلاقی اهداف مهاجم خارجی با جریان غرب‌گرای معارض داخلی خواهد بود؛ حال در این میان چه باید کرد؟ نمایندگان مجلس نقش بسیار مهمی در افشاگری و مقابله با این فتنه دارند و از همه‌ کسانی که تریبون داشته و مسئولیت دارند انتظار می‌رود جدی‌تر و قوی‌تر وارد عرصه شوند.

رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا همچنین با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که راهی جز مذاکره وجود ندارد؛ لذا باید مراقب بود تا این ضرورت‌های ساختگی ایجاد نشود، تأکید کرد: استقامت ملت، نیرو‌های انقلابی و مسلح و وفاداری به آرمان‌های انقلابی می‌تواند در تاب‌آوری انقلاب موثر باشد، هنر مردان قوی این است که بحران را مدیریت کنند و به‌عنوان ضرورت اصلی با مشارکت حداکثری در ۲۲بهمن امسال حضور یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار