دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«مرضیه هاشمی» نماد رسانه‌های مستقل دنیاست/ آمریکا به دروغ منادی دموکراسی است

«مرضیه هاشمی» بدون هیچ‌گونه اتهامی 11 روز در آمریکا در بازداشت به سر برد. این موضوع در مکانی اتفاق می‌افتد که خود را به دروغ منادی دموکراسی می‌پندارد.
کد خبر: ۳۲۹۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 24January 2019

شرایط جسمی «مرضیه هاشمی» مساعد نیست/ آمریکا به دورغ منادی دموکراسی استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، مرضیه هاشمی خبرنگار و مستندساز آمریکایی ـ ایرانی شبکه پرس‌تی‌وی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بود، 11 روز قبل به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا بازداشت شد. در همین راستا جمعی از فعالان رسانه‌ای و کارکنان معاونت برون مرزی صداوسیما، سازمان بسیج رسانه، انجمن روزنامه نگاران مسلمان و مرکز بسیج رسانه ملی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

«سید وحید تهامی» مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی وی در گفت‌وگو با پرس تی وی اظهار داشت: ما مراتب اعتراض خودمان را نسبت به ادامه دستگیری خانم هاشمی اعلام می‌کنیم و در واقع نسبت به اینکه سازمان‌های بزرگ هیچ عکس العملی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند؛ معترضیم. ایشان یک خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی بود که جهت دیدار با خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده بود و در فرودگاه سنت لوییس دستگیر شد.

وی افزود: با وجود گذشت 11 روز از بازداشت خانم هاشمی، هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا ایشان بازداشت شد، ارائه نشده است. حداقل ما مطمئن هستیم که در روز‌های اول با شرایط بدی مواجه بوده‌اند؛ یک زن مسلمان دستگیر شده است، حجابش را برداشتند، غذای نامناسب به او داده‌اند و از حقوق اولیه هم برخوردار نبوده است.

تهامی خاطرنشان کرد: در واقع خود آمریکایی‌ها بعد از جلسه دومی که با حضور ایشان برگزار شد؛ اعلام کردند که مرضیه هاشمی هنور متهم نیست و در واقع به عنوان یک شاهد دستگیر شده است. قطعا وقتی که جرمی مرتکب نشده‌اند حداقل می‌توانند در بند نباشند. حتی خانواده‌اش هم اعلام کردند که او حاضر است هرگونه که قاضی دستور دهد، همکاری کند. به عنوان یک شاهد هم نیازی نیست ایشان در زندان باشند و کسی اطلاعی از حال ایشان نداشته باشد.

مدیر اتاق خبر پرس تی وی گفت: ما شاهد بودیم که «آیت الله آملی لاریجانی» ریاست قوه قضاییه دستور دادند که موضوع پیگیری و شکایتی رسمی انجام شود. ما هم به نوبه خودمان کمپینی از همان روز اول به شکل گسترده در برنامه‌های شبکه و شبکه‌های اجتماعی راه انداختیم و اخبار لحظه به لحظه این رویداد را منتشر می‌کنیم. همچنین قرار است، جمعه هفته آینده در 9 کشور و 24 شهر دنیا تظاهراتی در حمایت از ایشان صورت بگیرد.

دولت آمریکا سابقه سندسازی و اتهام کردن افراد بیگناه را در کارنامه خود دارد

«فواد ایزدی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در خصوص این موضوع اظهار داشت: تظاهراتی که در مقابل دفتر سازمان ملل انجام شد، کار بسیار خوبی است. دولت آمریکا اگر احساس کند که در دنیا خبری نیست و کسی توجهی به خانم مرضیه هاشمی ندارد، ممکن است ماه‌ها و سال‌ها ایشان را در زندان نگهدارد. اگر آمریکایی‌ها متوجه بشوند که دستگیری خبرنگار پرس تی وی، برایشان مشکل‌ساز و هزینه بردار می‌شود و در سویی دیگر نگاه مردم بسوی این موضوع متمرکز بشود؛ قطعا این موضوع می‌تواند تبعات بسیار خوبی برای مرضیه هاشمی به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: فراموش شدن خانم هاشمی یکی از خطر‌های مهمی است که ایشان را تهدید می‌کند از این جهت که هر چقدر تظاهرات برگزار شود و در فضای مجازی نیز با حضور فعال عموم مردم پیگیری بشود، در آزادی ایشان کمک شایانی خواهد کرد.

ایزدی خاطرنشان کرد: اگر آن‌ها مدرکی علیه خبرنگار پرس تی وی دست‌شان بود تاکنون افشا می‌کردند. دولت آمریکا سابقه سندسازی و اتهام کردن افراد بیگناه را در کارنامه خود دارد. در هر صورت باید با این روند برخورد شود که آمریکایی‌ها به سمت سندسازی نروند و ایشان را هر چه را زودتر آزاد بکنند.

شرایط جسمی «مرضیه هاشمی» خیلی مساعد نیست

«شیدا اسلامی» مدیر روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا وسیما در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: بازداشت غیرقانونی خانم مرضیه هاشمی وارد یازدهمین روز خود شد و قرار است جلسه بعدی دادگاه‌شان تشکیل بشود. تا به حال در 2 جلسه دادگاه حضور پیدا کردند و شهادت دادند و در دومین جلسه دادگاه صراحتا نسبت که ایشان هیچ اتهامی ندارد، تاکید شد و اسنادش را منتشر شد. با این حال هنوز ایشان زندانی است. درخواست ما این است که ایشان آزاد بشوند و هر زمان که احتیاج به شهادت شان بود، مقابل دادگاه حاضر بشود.

وی گفت: متاسفانه شرایط جسمی ایشان خیلی مساعد نیست، فرزندانشان نگران وضعیت قلبی او هستند؛ همین طور ما و همکاران شان بسیار نگران‌شان هستیم و در این مدت فشار روحی و جسمانی زیادی به خانم هاشمی متحمل شده است. در آخرین گفت‌وگوی تلفنی که خانم هاشمی با دخترشان داشتند؛ دخترشان می‌گوید که صدای مادرشان بسیار خسته بود. امروز هم ما به مقابل سازمان ملل آمده‌ایم که نهاد‌های بین‌المللی بگوییم که نسبت به این موضوع واکنش نشان بدهند.

«مرضیه هاشمی» نماد تاثیر انقلاب اسلامی ایران در آمریکا است

خبرنگاری از کنیا که در این تجمع حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: دستگیری خانم مرضیه هاشمی یک پیام سیاسی دارد و هدف از دستگیری ایشان سیاسی است. به این خاطر که ایشان نماد رسانه‌های مستقل دنیا و ضد امپراتوری غرب است و می‌خواهند با دستگیری ایشان صدای این رسانه‌ها را خاموش کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نوعی دیگر ایشان نماد تاثیر انقلاب اسلامی ایران در آمریکا است. آن‌ها خانم مرضیه هاشمی را مورد هدف قرار دادند که به ایران و به همه افرادی که از این نهضت انقلابی ایران حمایت می‌کنند؛ فشار بیاورند. همچنین وکلای مستقل در آمریکا باید از طریق مراجع قانونی و دادگاه‌های آمریکا به دولت آمریکا فشار بیاورند. در سویی دیگر با تلاش سیاسی کشور‌های مختف و با ایجاد کمپین‌های تظاهرات و شبکه‌های مجازی گامی در آزادی خانم هاشمی بردارند. هر کسی و در هر جایی که هست باید از توانایی‌هایش جهت آزادسازی این خبرنگار استفاده کند.

انتهای پیام/ 441

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
سلام ایشون آزاد شدند الحمدلله
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار