«مرضیه هاشمی‌» نشانه‌ صدور اندیشه انقلاب اسلامی و افول آمریکاست

کمیته بانوان کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار ۲۰۰ شهید استان مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: وجود «مرضیه هاشمی‌»ها نشانه‌ی صدور اندیشه و گفتمان مترقی انقلاب اسلامی و افول سیاسی و افت فرهنگی آمریکاست و این برخورد ناشیانه و تجاوز به حقوق اولیه‌ ایشان، حرکت کوری برای عقب زدن این مرگ محتوم است.
کد خبر: ۳۲۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 24January 2019

بیانیه کمیته بانوان کنگره نقش امام (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در مورد دستگیری خانم «مرضیه هاشمی»به گزارش دفاع پرس از اراک، کمیته بانوان  کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار ۲۰۰ شهید استان مرکزی، در بیانیه‌ای ضمن محکومت دستگیری «مرضیه هاشمی» مجری، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی وی، اعلام کرد:

بسمه تعالی

«نقش زنان در انقلاب، ثابت کرد که زن در سایه‌ ایمان و آگاهی و به دور از منجلاب فسادی که دنیای غرب برای او درست کرده است، می‌تواند نقش اول را در تحولات تاریخی و جهانی ایفا کند.» امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

در هفته‌ گذشته خانم «مرضیه هاشمی» که تابعیت آمریکایی‌الاصل دارد، در کشور و زادگاهش به دلیل روی آوردن به جبهه حق و پیشرفت پرشتاب در این مسیر، بازداشت شده و مورد اهانت و هتک حرمت قرار گرفت. بازداشت بدون دلیل ایشان و بعد هم دلیل‌تراشی دستپاچه و مضحکی چون «شاهد اجباری» حکایت عذر بدتر از گناه دولت آمریکاست.

تداوم این روند حاکی از جدیت دولت آمریکا در این اقدام برنامه‌ریزی‌شده بوده و این سؤال را برای افکار عمومی ایجاد می‌کند که علت این رفتار وقیحانه و وحشیانه با یک شهروند آمریکایی چیست؟ و چرا آمریکا ظواهر دیپلماتیک، حقوقی و انسانی را کنار می‌گذارد و اینکه چه عامل و انگیزه‌ بالاتری برای این مسئله وجود دارد؟

هر چند این موضوع در سابقه‌ سیاه آمریکا تازگی ندارد و خشونت‌‎محوری و نفی آزادی و حقوق انسان‌ها، جزو لاینفک و مستمر تاریخ آمریکاست، اما در این ماجرا ترس و عزم شیطان بزرگ برای مقابله با سه مؤلفه اساسی «ایران»، «زن مسلمان» و «حجاب» است و منشاء و مبدأ این سه «اسلام» و این پاسخ آن سؤال و علت این رفتار است.

مرضیه هاشمی و امثال او، الگو و نمادی جامع هستند که تجلی «اسلام»، «انقلاب» و «حجاب» می‌باشد و روشن است که شیطان بزرگ که دشمن «حق» اسلام است، از این مفاهیم واهمه دارد و نمی‌خواهد این الگو جایگزین الگوهای فاسد و رو به زوال خودش باشد.

مرضیه هاشمی تربیت‌شده‌ مکتب اسلامِ ناب محمدی (ص) است. او نمادی از «زن تراز انقلاب اسلامی» است که نه «محبوس در خانه» است و نه «ابزاری برای لذت»، بلکه در عین معنویت و اخلاق، یک عنصر «حاضر در صحنه» است که می‌تواند منادی حق‌طلبی و آزادی‌خواهی و آزادی انسان از بند ظالمین باشد و در مقابل خودکامگی و ظلمت مقاومت کند. او نمونه‌ای از میلیون‌ها بانوی تربیت شده در مکتب اسلام است که با مشی سیاسی و اجتماعی و حضور مؤثر و کامل در مهم‌ترین عرصه‌های جامعه، نگاه منحط غرب به زن را به بازی گرفته و بطلان آن را پیش چشمان بشر معاصر می‌آورند و الگوی تازه‌ای برای ایشان به نمایش می‌گذارند.

هتک حرمت حجاب این بانو، بیشتر از پیش ثابت کرد که چه قدرتی در حجاب نهفته است و دشمن چقدر از حجاب زن مسلمان می‌ترسد، خصوصاً وقتی نشان داده شود این حجاب نه تنها مانع حضور اجتماعی و سیاسی نیست، بلکه می‌تواند الگویی کامل از زندگی عفیفانه با اقتضائات جدید ارائه دهد.

وجود مرضیه هاشمی‌ها نشانه‌ی صدور اندیشه و گفتمان مترقی انقلاب اسلامی و افول سیاسی و افت فرهنگی آمریکاست و این برخورد ناشیانه و تجاوز به حقوق اولیه‌ ایشان، حرکت کوری است برای عقب زدن این مرگ محتوم.

کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، ضمن محکوم کردن این حرکت بزدلانه که نشان از دستپاچگی ایالات متحده برای مقابله با ایران اسلامی است و ۲ عنصر ارزشمند «مذهب» و «ملیت» در آن به بلوغ ۴۰ ساله رسیده است، خواستار پیگیری مصرانه این موضوع توسط دولت جمهوری اسلامی ایران است. همچنین از کلیه‌ نهادهای دولتی و مردمی مرتبط با موضوعات زنان و حقوق بشر و عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی، طرح این مطالبه و نشر حقایق در این باره را خواستاریم.

بر این باوریم تک‌تک بانوانی که روح آزادگی و مبارزه با ظلم را در دل دارند، مرضیه هاشمی‌هایی در جای‌جای این کره‌ خاکی هستند. این جهالت‌های آمریکایی به گسترش بیش از پیش نهضت بیداری زن مجاهد و مقاوم در برابر همه‌ پلیدی‌هایی که مکاتب مادی غرب و شرق رقم زدند، می‌انجامد؛ نهضتی که دستاوردش ترویج الگوی زن مسلمان انقلابی خواهد بود و این بار مکتب و مرجع فکری مرضیه هاشمی است که نسخه‌ای واقعی و درست و عزتمند برای زنان جهان می‌پیچد.

کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی

به گزارش دفاع پرس، «مهدی عاطفت» سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن شب گذشته (چهارشنبه) از آزادی «مرضیه هاشمی» مجری پرس تی‌وی در بعدازظهر روز گذشته خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار