مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

معراج شهدای خراسان، مهم‌ترین یادمان­ دفاع مقدس «مشهد» است

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» گفت: در شهر مشهد نقاط یادمانی دفاع مقدس همچون «راه­آهن» و مسجد «بناها» وجود دارد؛ اما معراج شهدای خراسان به واسطه حضور پیکرهای مطهر شهدا از قداست خاصی برخوردار است.
کد خبر: ۳۲۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ - 24January 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه بازدید از معراج شهدای خراسان، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا به واسطه وضعیتی که معراج شهدای خراسان در گذشته داشته است، گله‌مند بودند.

وی با بیان اینکه معراج شهدای خراسان دارای قداست است، افزود: در اقدامی شایسته‌ این محل مقدس از کاربری خدماتی که خلاف جهت آرمانیش بود خارج شد و به وضعیتی برگشت که خانواده‌های شهدا از آن خاطرات فراوانی داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این تغییر کاربری برای حفظ موجودیت معراج شهدای خراسان مغتنم است؛ اما نظر من این است که طرح مشخصی برای بهره‌­برداری بهتر از این مجموعه فرهنگی در نظر گرفته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی نیز این آمادگی را دارد تا به میزان توان خود در اجرای طرح، فرهنگسرای پایداری را که متولی اجرایی معراج شهدای خراسان است یاری کند.

سردار یوسفعلی­‌زاده تصریح کرد: در شهر مشهد نقاط یادمانی دفاع مقدس همچون «راه­‌آهن» و مسجد «بناها» وجود دارد، اما معراج شهدای خراسان به واسطه حضور پیکرهای مطهر شهدا، از قداست خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌­های فرهنگی ارزشمندی در معراج شهدا صورت گرفته است؛ اما معتقد هستیم در عین حفظ قداست این مرکز، باید با تعاملاتی که صورت می­‌گیرد معراج شهدا بیش از پیش رونق بگیرد و توسعه پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: برای اینکه نسل امروز به ارزش و جایگاه معراج شهدا به‌عنوان یک یادمان دفاع مقدس در شهر مشهد پی ببرند، این آمادگی وجود دارد که پیکر مطهر شهید گمنام در این مرکز به خاک سپرده شود تا هم از منظر تاریخی بیشتر شناخته‌­ شود و هم از لحاظ قداست جنبه زیارتی پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار