خجسته در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خشکاندن ریشه فساد اقتصادی در گرو اقدام جدی قوای سه‌گانه است

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه رونق اقتصادی کشور با شعار میسر نمی‌شود و مستلزم اقدام و عمل جدی است، گفت: اگر سران قوای سه‌گانه به طور جدی برای مبارزه با فساد مالی وارد عمل شوند، قطعا ریشه فساد اقتصادی خشکانده می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 24January 2019

خشکاندن فساد اقتصادی در گرو اقدام جدی قوای سه‌گانه/ رانت مسوولان سابق بانک مرکزی بازار ارز را به چالش کشاند«امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور که به واسطه تحریم‌های آمریکا و همچنین عوامل داخلی کشور از جمله بی تدبیری، ناکارآمدی و رانت مالی برخی مسوولان به وجود آمده است، اظهار داشت: ذات و چهره واقعی دولتمردان آمریکایی که دشمن تراز اول جمهوری اسلامی هستند به وضوح برای ملت ما آشکار و قابل درک و فهم است، اما خطرناک‌تر از آثار اقدامات ضدایرانی این کشور، حضور برخی مسوولان داخلی است که در لباس خدمتگزاری به مردم، تیشه به ریشه نظام و انقلاب اسلامی می‌زنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه برخی مسوولان گمان می‌کنند که بیت المال ارث پدری‌شان است، افزود: تا چه زمان می‌خواهند از بیت المال غارت کنند؟ ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از منابع، معادن و ذخایر خدادادی غنی بهره‌مند است، چرا باید سرمایه های این کشور در دست برخی مدیران و مسوولان فاسد باشد؟!

خجسته گفت: مردم انتظار دارند که تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور در عملکردشان شفافیت را سرلوحه کارهایشان قرار داده و گزارش‌های فعالیت های خود را به طور مرتب و به دور از هرگونه کم و کاستی در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار دهند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها پنهانکاری کرده و هیچ گزارشی از عملکردشان ارائه نمی‌کنند، تصریح کرد: علت عمده بروز مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عملکرد ناصحیح برخی مدیران و مسوولانی است که بر مسند قدرت تکیه زده و اموال بیت المال را غارت می‌کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با توجه به وظایف مجلس شورای اسلامی، نظارت بر اجرای قانون را مهمترین رسالت این نهاد دانست و گفت: یقین دارم که اگر مجلس به طور قاطعانه وارد عمل شود و حمایت کند، ما در مبارزه با مفسدان اقتصادی و رسوا کردن آنها هیچ ابایی نداریم؛ چراکه باور داریم این کشور و این انقلاب و نظام اسلامی با خون شهدای ما قدرت گرفت و خیانت به منافع این کشور برابر است با پایمال شدن خون آنها.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری و مجازات سلطان سکه، خاطرنشان کرد: بی بندوباری مالی نه‌تنها اقتصاد کشور را با بحران های شدید مواجه می‌کند، بلکه وضعیت معیشتی مردم را در تنگنا قرار داده و آنها را به اصل نظام، انقلاب و مسوولان دلسوز نیز بدبین می‌کند؛ لذا در کشور سلطان های فراوانی داریم که تا دستگیری و مجازاتشان لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم.

وی مسئله تحقیق و تفحص از نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور را امری ضروری دانست و گفت: نهاد و یا دستگاهی که با این اقدام مخالفت می‌کند، قطعا عملکرد شبهه‌ناکی دارد؛ لذا تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه‌ها را اقدامی موثر در شناسایی عوامل فساد اقتصادی می‌دانیم و همانطور که در تحقق این امر با هیچ مقامی تعارف نداریم، مجلس نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هر مسوول در هر پست و مقام فقط و فقط به وظایف قانونی خود توجه داشته باشد و برای اجرایی شدن آنها بکوشد و همواره در طول خدمت به مردم و کشور خداوند را در نظر داشته باشد، قطعا وضعیت کشور رو به توسعه اقتصادی، فرهنگی و عدالت اجتماعی خواهد رفت و روز به روز اعتماد کم‌رنگ‌ شده مردم به برخی مسوولان، افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار