سید هادی افقهی:

بررسی و پرداختن به «فرق ضاله» مساله همه ادیان الهی بوده است

پژوهشگر حوزه خاورمیانه گفت: بحث فرقه‌های ضاله در ادیان الهی تازگی ندارد، مخصوصا در دین مبین اسلام که به دلایل مختلفی از درون اسلام به آن ضربه زده‌اند.
کد خبر: ۳۲۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ - 26January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سید هادی افقهی پژوهشگر حوزه خاورمیانه در نشست نقش جریان‌های فرقه‌ای و آینده وحدت در ادیان اظهار داشت: بحث فرقه‌های ضاله در ادیان الهی تازگی ندارد، مخصوصا در دین مبین اسلام که به دلایل مختلفی از درون اسلام به آن ضربه زده‌اند.

افقهی افزود: اوج این مسئله را در واقعه کربلا دیدیم که قاتلین سیدالشهدا (ع) به انحراف کشیده شدند.

وی بیان داشت: در بعد مبارزه با انحرافات، بعد از تحریم تنباکو و با صدور فتوای میرزای شیرازی، دشمن متوجه قدرت روحانیت شد و سعی بر نفوذ در این عرصه کرد.

وی ادامه داد: دشمن از اصلی‌ترین محور حلقه وحدت تا بیت اسلامی برای ضربه زدن استفاده می‌کند تا چهره اسلام را بد جلوه دهد.

این پژوهشگر حوزه خاورمیانه ادامه داد: امروز با هجم عظیمی از توطئه‌ها رو به رو هستیم لذا برای هرکدام از این نقشه‌ها باید آمادگی داشته باشیم چرا که پیرامون انقلابی که چهارچوب دنیا را تکان داد امروز می‌خواهند گفتمان آن را به حاشیه بکشانند.

وی ادامه داد: امروز که با داعش و گروه‌های تروریستی رو به رو هستیم، باید هوشیارتر باشیم؛ از طرفی رویدادی به نام «تشیع لندنی» ایجاد شده که در حال تاثیرگذاری بر جوانان شیعه است.

افقهی افزود: دشمن با مرجعیت سازی و هدف قرار دادن آن برای ضربه زدن به اسلام، قصد نفوذ در بین مسلمانان را دارد.

افقهی گفت: باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشت و در واقع تمام این‌ها مواردی هستند که از سوی اسلام آمریکایی و تشیع لندنی تغذیه مالی می‌شوند و تشکیلات رسانه‌ای خود را ایجاد داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید با جنگ نرم با دشمن و فرق ضاله مقابله کنیم زیرا در ممالک اسلامی مثل «بحرین» بسیاری از این موارد در حال اجراست و متاسفانه مسلمانان را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/ ۲۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار