مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برپایی نمایشگاه سیار «انقلاب و دفاع مقدس» در ساری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برپایی نمایشگاه سیار «انقلاب و دفاع مقدس» توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استاتن در بوستان ولایت ساری خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ - 27January 2019

برپایی نمایشگاه سیار «انقلاب و دفاع مقدس» در بوستان ولایت ساریبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات 40 ساله در جهان را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی هر روز شاهد مبارزه ای تازه و مشکلات زیادی از طرف استکبار جهانی بخصوص آمریکا در بودیم که اوج آن در سال های 58، 59 و 60 بوده است.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار با تمام توان نظامی، فرهنگی، اقتصادی و... جنگ را علیه ایران اسلامی تحمیل کرد، افزود: غائله‌های زیادی مانند جنگ کردستان، جنگ جنگل گنبد و ترکمن صحرا، آذربایجان شرقی و غربی، سیستان و بلوچستان، علیه کشور تحمیل شد و انقلاب اسلامی مقتدرانه در مقابل همه توطئه‌ها در جای خود مثل کوه محکم ایستاد.

ملکی با اشاره به حمله نظامی عراق علیه ایران اسلامی در ابتدای شکل‌گیری انقلاب، تصریح کرد: جنگ هشت ساله مقابل صدام در مقیاس کوچک‌تر، یک جنگ بین‌المللی بود که ملت ایران در مقابل رژیم بعث عراق ایستاد و هر روز ریشه‌اش قوی تر شد.

وی نقش مردم با بصیرت و رهبری و هدایت امام خمینی و مقام معظم رهبری و همچنین آموزه‌های دینی فرزندان انقلاب را 3 مولفه پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بسیاری از انقلاب‌های جهان به خاطر نداشتن این 3 مولفه در جنگ‌ها محکوم به شکست شدند.

این مسئول ادامه داد: با وجود همه مشکلاتی که در 40 سال داشتیم جمهوری اسلامی رتبه برتر در حوزه‌های مختلف از جمله علوم فنی و مهندسی، هوافضا، فناوری نانو، سلول‌های بنیادی و... داشته است.

وی در ادامه تعداد ثبت اختراع قبل از انقلاب را 64 مورد عنوان کرد و ابراز داشت: با پیروزی انقلاب 1383 اختراع ثبت شده و این پیشرفت‌ها مرهون تلاش فرزندان انقلاب اسلامی و دانشمندان کشور است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ملت ایران را قوی و با بصیرت دانست و گفت: ملت با بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه در برابر جنگ اقتصادی دشمنان نیز با اقتدار به پیروزی خواهد رسید.

ملکی با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه فجر در استان برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه پیگیری‌های خوبی برای برپایی 3 نمایشگاه در مرکز استان صورت گرفت.

وی به برپایی نمایشگاه سیار «انقلاب و دفاع مقدس» توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در بوستان ولایت اشاره کرد و گفت: همچنین 2 نمایشگاه ثابت در سالن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان با 40 غرفه و با ریاست فرمانداری ساری و حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری با 35 غرفه با ریاست سپاه کربلا برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران زمان افتتاح نمایشگاه سیار را 12 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: همچنین نمایشگاه شماره یک و دو مرکز استان با حضور استاندار مازندران ساعت 10 صبح 13 بهمن افتتاح می‌شود و مدت بازدید نیز 10 روز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب را در شهرهای استان نیز پیگیری شدیم که در اکثر شهرها مصلا به عنوان مکان نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

ملکی در پایان از رونمایی 40 عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدا در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برخی از این کتاب‌ها به چاپ رسیده‌اند و برخی دیگر آماده چاپ بوده و کتاب‌هایی مانند تاریخ شفاهی آیت‌الله طبرسی که پژوهش آن به اتمام رسید، نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها