سید مسعود شجاعی طباطبایی خبر داد؛

حضور برترین کاریکاتوریست اروپا در ۲ سالانه «کارتون کتاب»

دبیر دوسالانه «کارتون کتاب» از حضور بهترین کاریکاتوریست اروپا در این مسابقه خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ - 27January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری چهارمین دو سالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با حضور علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این جشنواره و مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در این نشست اظهار داشت: فراخوان جشنواره «کارتون کتاب» از هفت شهریور در موضوعات «کتاب و شهر»، «کتاب و زندگی»، «کتاب و خانواده»، «کتاب و کودک»، «کتاب و کتابخانه»، «کتاب و کتابدار»، «کتاب و رسانه» و ‌«کتاب و آینده» منتشر شد.

وی گفت: همانطور که انتظار داشتیم با توجه به برگزاری چهارمین دوره این اتفاق و به واسطه اتفاقات خوبی که در این چند دوره رخ داده از جمله نظم در برگزاری جشنواره، انجام تعهدات در اهدا جوایز و کیفیت برگزاری و تعامل مستمری که ما با هنرمندان سراسر دنیا داشتیم، استقبال خوبی شکل گرفت.

دبیر چهارمین دو سالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» افزود: تعداد زیادی از هنرمندان دنیا در این جشنواره شرکت کردند که خوشبختانه شاهد حضور آثار هنرمندانی از 73 کشور دنیا بودیم. تعداد کل شرکت کننده‌ها 733 نفر است که 2049 اثر را برای ما ارسال کردند.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: 237 هنرمند ایرانی و در بخش هنرمندان بین‌المللی 496 نفر حضور داشتند که بیشترین شرکت کننده‌های خارجی از کشور ترکیه با 80 نفر، اندونوزی با 54 نفر و چین 39 نفر و هند 32 نفر حضور داشتند.

وی اظهار داشت: بسیاری از چهره‌های شاخص کارتون در این اتفاق بزرگ مشارکت داشتند که از این میان می‌تواند حضور بهترین کاریکاتوریست اروپا در سال گذشته میلادی در این مسابقه اشاره کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار