«ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فكری امام خامنه‌ای»

کد خبر: ۳۲۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۶ - 27March 2019

«ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فكری امام خامنه‌ای»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فكری امام خامنه‌ای» عنوان کتابی از «حسن ملایی» است که در 392 صفحه به بررسی مساله انتظار و مهدویت از منظر مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

کتاب فوق بر اساس بیانات رهبر انقلاب گردآوری و تدوین شده و شمایی کلی از بحث مهدویت در منظومه فکر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارائه کرده است.

نویسنده در مقدمه کتاب خود آورده است:

«آنچه در پیش روی شماست مجموعه گران سنگی از بیانات، پیام ها، نامه ها و مکتوبات حضرت آیتالله العظمی خامنه ای در حوزه معارف مهدوی است که در طی چهل سال یعنی از سالهای 1353 تا پایان 1393 ایراد شده و هم اکنون پس از جستجوهای فراوان و تحمل سختیهای زیادی که به خاطر عدم دسترسی به منابع مربوط به ایشان در قبل از زعامت ایشان- و به ویژه قبل از انقلاب اسلامی بوده- وجود داشته است اکنون در دست شماست. این در حالی است که کتابهای محدودی که در مورد دیدگاه رهبری درباره مهدویت نگاشته شده است تنها بخش بسیار محدودی از سخنان ایشان را تحت پوشش قرار داده است.

با توجه به اینکه تدوین گر این مطالب، دارای مدرک کارشناسی ارشد مهدویت بوده و چندین سال از طرف مرکز تخصصی مهدویت قمتحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی- در مراکز و مدارس مختلف، معارف مربوط به مهدویت را تدریس و کتابها و مقالات عمومی و تخصصی در مجلات مختلف، ارائه نموده است، تیترگذاریها و انتخاب محتوا و جملات معظم له در این کتاب سعی شده است تا به صورت دقیق،جامع و کارشناسی باشد.»

کتاب فوق از چهارده بخش به این شرح تشکیل شده است: «مفهوم مهدویت»، «جایگاه و اهمیت مهدویت»، «آثار و بركات مهدویت«، «امام مهدی شناسی»، «غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف»، «انتظار و منتظران»، «مهدویت و انقلاب اسلامی»، «ظهور و حكومت اما م زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف»، «ادعیه و زیارات مهدوی»، «مهدویت و آسیب ها»، «دشمنان مهدویت»، «مراكز، مكان ها و افراد مرتبط با مهدویت»، «مهدویت و بایسته های پژوهشی و تبلیغی» و «دعا و نجوا با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف»

قسمتی از متن کتاب:

«دو جور برداشت از قضیه ی انتظار و ترقّب ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میشود داشت؛ یک برداشت منفی و یک برداشت مثبت. برداشت منفی همان چیزی است که استکبار و استعمار در طول سالهای متمادی کوشش میکردند به مردم تزریق کنند. برداشت منفی این است که مردم بگویند که به ما چه و ما چه کاره هستیم که در مقابل ظلم، فساد، کفر، بدی و شرارت بایستیم، ما منتظر خواهیم ماند تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریفخودش بیاید و مشکل را حل کند، این برداشت منفی است. این همان برداشتی است که در طول سالیان متمادی سعی کردند در ذهن مردم مسلمان این را وارد کنند. سلب مسئولیت نسبت به همه ی شرارتها و بدی های موجود در جامعه. یک برداشت، برداشت مثبت و صحیح است و آن این است که اگر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد آمد، پس هر حرکتی و هر مبارزه ای یک امیدی و یک آینده ی روشنی برای خود خواهد داشت. انتظار یعنی اشتیاق برای دسترسی به وضعی بهتر و بالاتر انتظار به معنای اشتیاق انسان، برای دسترسی به وضعی برتر و بالاتر است. انتظار یعنی متّرصد یک حقیقت قطعی، انتظار؛ انتظار یعنی ترقب، یعنی مترصد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است، نقش زنده بودن امام در فهم معنای انتظار، به خصوص انتظار یک موجود حی و حاضر؛ این خیلی مسئله مهمی است... یک چنین حقیقت بارز، واضح و برانگیزاننده‌ای؛ این کمک می کند به معنای انتظار، مقصود از انتظار ظهور امام زمان انتظار اسلامی یعنی، انتظار دنیایی سرشار از عدالت، صمیمیت و معنویت انتظار اسلامی؛ یعنی، انتظار دنیایی سرشار از عدالت، راستی، صمیمیت، انسانیت، معنویت، فضیلت و اخلاق انسانی صحیح که در آن حاکمیت زر و زور و تبلیغات مزورانه و خبیثانه رسانه های جمعی شرق و غرب، راهی ندارد. انتظار ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به معنای انتظار برای پر شدن جهان از عدل و داد و عدالت برای همه انسانها [و] انتظار رفع ظلم از صحنه زندگی بشر و انتظار فرا رسیدن دنیایی برتر از لحاظ معنوی و مادی است.»

«ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فكری امام خامنه‌ای» در 392 صفحه به کوشش «حسن ملایی» تدوین و توسط «بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود ( عج)» در یک هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار