حمیدرضا مقدم‌فر:

مردم و اسلام ۲ مولفه مهم در اندیشه امام خمینی است

استاد دانشگاه و محقق انقلاب اسلامی گفت: باید اندیشه‌های امام خمینی (ره) همراه مورد مطالعه قرار بگیرد تا بتوانیم به حرکت خود در مسیر اعتلای انقلاب به کار بگیریم و در اندیشه امام مردم و اسلام 2 مولفه مهم است.
کد خبر: ۳۲۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 28January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی و معرفی کتاب «هندسه انقلاب» با حضور «حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان»، تولیت مسجد جمکران «حمیدرضا مقدم‌فر» استاد دانشگاه، «مهدی مطهری»، نویسنده کتاب و «محمدحسین رجبی دوانی» محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام صبح امروز (دوشنبه هشتم بهمن ۱۳۹۷) برگزار شد.

حمیدرضا مقدم‌فر در این مراسم اظهار داشت: در فرمایشات امام خمینی ۲ مولفه مهم وجود دارد که باید از آن‌ها طبق امر رهبر انقلاب مبانی انقلاب اسلامی را استخراج کرد. این مولفه مردم و اسلام است. این ۲ مولفه را در نوشته‌های امام و منظومه فکری‌شان می‌بینیم. از منظر امام مردم پویا و زنده و حقیقت طلب هستند و همه حکومت اسلامی باید در خدمت آن‌ها باشند. اسلام که خواست و مطالبه مردم است باید از سوی حکومت صیانت شود.

وی در مورد شبهه افکنی‌های مخالفان گفت: انقلاب ما کاملا اسلامی بود و مردم به دلیل غم نان وارد میدان نشدند. این مدعا را باید در شعار‌های انقلابی سال‌های مبارزه مردم با رژیم پهلوی جستجو کرد. همه شعار‌ها در خصوص پیاده کردن شعائر اسلام بودند. برای همین مردم به تعبیر امام از مردم زمان پیامبر بالاتر هستند. امام مردم مظلوم، مقتدر و شهادت طلب می‌دانست. امام کاملا به حرفی که می‌زد ایمان داشت. ما باید از اندیشه‌های امام در مبارزه با دشمنان استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه توضیح داد: امام خمینی (ره) به مردم نصایحی دارند که باید به آن تمسک جست. مفاهیمی، چون نفوذ، دشمن شناسی، وحدت و ... از مسائلی است که مردم را به آن مکلف کرده‌اند. توجه به اسلام ناب محمدی و شناخت اسلام آمریکایی از مسائل مهم در اندیشه امام خمینی (ره) است و مردم باید آن را بشناسند و آن را به کار ببرند. دشمنان انقلاب در نوشته‌های خود با تکیه بر آیات و روایات سعی دارند بگویند که انقلاب در ۴۰ سالگی خود متوقف شده است. در حالی که نظر و تفکر امام این است که انقلاب هرگز متوقف نخواهد شد و به راه خود ادامه خواهد. ما برای شناخت راه آینده انقلاب باید اندیشه‌های امام خمینی مورد بررسی و واکاوی قرار بدهیم.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار