عراقچی در دیدار با آمانو:

منافع ایران در برجام دچار صدمات اساسی شده است

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: برجام در شرایطی است که منافع ایران در این توافق، دچار صدمات اساسی شده است.
کد خبر: ۳۳۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ - 28January 2019

به گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دفتر کار آمانو در وین دیدار و گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با آمانو گفت: برجام در شرایطی است که منافع ایران در این توافق، دچار صدمات اساسی شده است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که برای برگزاری دور جدید رایزنی‌های سیاسی ایران و اتریش در وین بسر می‌برد با پتر لیک قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد.

پتر لیک در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اتریش و همچنین جایگاه آن در منطقه غرب آسیا، اراده سیاسی کشور متبوعش برای تداوم و افزایش رایزنی ها، همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه‌های مختلف اعم از دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

وی افزود: اتریش از برجام حمایت کرده و همگام با اتحادیه اروپایی برجام را یک توافق بین المللی مبتنی بر رویکرد چند جانبه گرائی می‌داند. قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش ضمن ابراز خرسندی از سیاست ایران در باقی ماندن در برجام گفت: امیدوار است با اعلام spv ایران بتواند از آن منتفع شود.

وی همچنین علاقمندی شرکت‌های متوسط و کوچک جهت تعامل و همکاری با ایران را ابراز داشت. معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با تشکر از مواضع مثبت و سازنده اتریش برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات با ایران و در حمایت از برجام، بر لزوم حمایت‌های بیشتر و عملی کشور‌های اروپائی از برجام تاکید کرد.

عراقچی به مواضع کشورمان در ارتباط سوریه، یمن و افغانستان اشاره و اظهار داشت: سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیند‌های سیاسی است و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای پیشبرد تحولات سوریه و یمن و افغانستان ادامه خواهد داد و همواره بر رهیافت گفتگو و مذاکره به جای درگیری و منازعه تاکید داشته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها