مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی:

بیش از 340 هزار نفر جمعیت روستایی خراسان شمالی تحت پوشش آب آشامیدنی هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر بیش از 340 هزار جمعیت روستایی استان تحت پوشش آب آشامیدنی هستند.
کد خبر: ۳۳۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ - 30January 2019

بیش از 340 هزار نفر جمعیت روستایی خراسان شمالی تحت پوشش آب آشامیدنی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، «حمید روشن روان» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر 341 هزارو 829 نفر جمعیت روستایی استان تحت پوشش آب آشامیدنی هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: میزان شاخص بهره‌مندی جمعیت روستاهای خراسان شمالی از آب شرب بهداشتی 77.18 درصد است و بالاترین شاخص بهره‌مندی روستاهای خراسان شمالی مربوط به شهرستان جاجرم و پایین‌ترین آن مربوط به شهرستان رازوجرگلان است.

روشن روان با اشاره به اینکه 206 روستای خراسان شمالی کمبود آب شرب دارند، گفت: متاسفانه علت این کمبود مصرف غیر شرب است و روستاییان از آب شرب انسانی برای آب دهی احشام، آبیاری صیفی جات و یونجه کاری استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ادامه داد: تامین آب شرب احشام در روستاها به عهده جهاد کشاورزی است و تاکنون سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص احداث آبشخور دام و حفر چاه برای این آبشخورها در این 206 روستا اقدامی انجام نداده است در صورتی که اگر آب شرب انسانی از آب دهی احشام جدا شود کمبود آب در 80 درصد روستاهای استان حل می شود.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بهسازی سه دهنه چشمه در بجنورد و اسفراین، حفر چاه و احداث اتاقک کلرزنی با مجموع اعتبار 5 میلیاردو 965 میلیون تومان از جمله طرح های اجرایی دهه فجر امسال است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار