امام جمعه سمنان مطرح کرد؛

استقلال و آزادی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران

آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» گفت: ولایت‌فقیه، حکومت دینی، استقلال و آزادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و قبل از انقلاب اسلامی در کشور ما از دین خبری نبود.
کد خبر: ۳۳۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 01February 2019

استقلال و آزادی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور گسترده مردم مؤمن و خداجوی این شهر در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بی‌شماری داشته است که باید برای ملت ایران بازگو شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران در رژیم طاغوتی گذشته هیچ‌کاره بودند افزود: در جمهوری اسلامی ایران مردم‌سالاری دینی داریم و مردم همه‌کاره‌اند و همه مسئولان خود را خودشان تعیین می‌کنند.

امام‌جمعه سمنان ولایت‌فقیه و حکومت دینی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی در کشور ما از دین خبری نبود.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه استقلال و آزادی از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی همه دولت‌های زمان طاغوت برده شرق و غرب و بوده و وابسته به دیگر کشورهای استکباری و استعمارگر بودند؛ اما امروز تنها حکومتی در دنیا که به هیچ کشوری وابسته نیست؛ جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی در کشور آزادی وجود نداشته و خفقان تمام کشور را فراگرفته بود و کسی جرأت بردن نام شاه مملکت را نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمریکا را در عرصه‌های مختلف دچار شکست‌های بزرگ کرده است.

آیت‌الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمریکا را به ذلت کشانده و «شاخ» آمریکا را شکسته است.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که «من خادم شما و مملکت هستم» گفت: امروز باید مسئولان از این جمله امام خمینی (ره) درس خدمت گرفته و جنبه خدمت را در خود تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تکبر سبب سقوط انسان شده و تواضع انسان را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: مسئولان نظام باید خادم مردم باشند و باید توجه داشته باشیم که مدیران ارباب مردم نیستند و باید درس خدمتگزاری امام خمینی (ره) را فراموش نکنند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: مردم شیعه و دین‌مدار استان سمنان باید مراسم‌های عزاداری ایام فاطمیه را مانند گذشته پرشور برگزار کنند؛ چراکه همه ما بدهکار حضرت زهرا (س) هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها