یک مدرس حوزه و دانشگاه:

فرقه‌سازی ابزار قدرت‌ها برای تسلط بر جوامع است

حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی گفت: فرقه‌سازی یکی از راهکار‌های حضور و ورود کشور‌های قدرتمند در مناطق ثروتمند دنیا برای استعمار آن‌ها بود که در خاورمیانه حضوری پررنگ‌تر از گذشته داشته‌اند.
کد خبر: ۳۳۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ - 02February 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت الاسلام مرتضی سلطانی مدرس حوزه و دانشگاه در نشست جریان شناسی و آسیب شناسی فرق و نحله‌های نوظهور در ایران اظهار داشت: فرقه‌سازی یکی از راهکار‌های حضور و ورود کشور‌های قدرتمند در مناطق ثروتمند دنیا برای استعمار آن‌ها بود که در خاورمیانه حضوری پررنگ‌تر از گذشته داشته‌اند.

وی افزود: این حضور در سه دوره شکل گرفته که مرحله اول آن استعمار کهنه بود که کاملا فیزیکی و برای اشغال سرزمین‌ها تدارک دیده شد و عملا زخم‌های کاری آن‌ها بر پیکره جغرافیایی سرزمین های استعمار شده به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم استعمار نو بود که در آن با جذب رهبر‌های سیاسی، سعی بر کنترل کشور‌های هدف داشته‌اند.

سلطانی افزود: اما در مرحله سوم یعنی استعمار فرانو با استفاده از ابزارهای نوین سعی بر کنترل جوامع داشته‌اند و تکنولوژی و صنعت را در اختیار گرفتند تا از نظر فکری و معنوی در جوامع نفوذ کنند که امروز در دوره استعمار فرانو قرار داریم.

وی بیان داشت: امروز استعمار کشور‌ها شکل جدیدی به خود گرفته و تلاش شده است تا جوامع را از نظر فکری تحت تاثیر قرار دهند که یکی از این راه‌ها، افکار دینی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: استعمارگر با استفاده از فرقه‌های دینی سعی بر کنترل جامعه دارد لذا بعد از جنگ جهانی دوم دوره انفجار فرقه‌ها نام گذاری شده است، یکی از اهداف فرقه گرایی، ایجاد تفرقه است تا به جنگ فرقه‌ای ختم شود و در این میان بیشترین نفع را کشور دیگری که استعمار کرده است می‌برد.

وی افزود: یکی از راه‌های شکستن وحدت جاومع و مذاهب، حضور فرقه‌‌هاست که بستر مناسبی را ایجاد می‌کند برای جنگ داخلی، که در هدف بعدی مدیریت رهبری فرقه‌ها، به شخصی سپرده می شود که ویژگی‌اش تسلط بهتر بر جامعه باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: در بسیاری از فرقه‌ها می‌بینیم رهبر فرقه هیچ قابلیتی در رهبری جریان ندارد و نشان می‌دهد از جای دیگری هدایت می‌شود.

وی اظهار کرد: در دوره جنگ سرد شاهد ایجاد فرقه‌های دیگری هستیم، که افکار شرقی در برابر افکار غربی دچار چالش می‌شوند.

سلطانی ادامه داد: اندیشه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی با رویکرد دینی در ایران شکل گرفت و اندیشه غربی را به چالش کشید، اما غرب با استعمار فرانو شروع به مقابله با اندیشه اسلامی کرد که شاهد هستیم فرقه‌هایی جدید شروع به فعالیت کرده اند.

وی افزود: رهبری معنوی واحد و اتحاد کلمه باعث مقابله با این فرقه‌ها شد که با توجه به جریانات روحانیت پیش می‌رود.

سلطانی گفت: 2 جاذبه برای فرقه‌ها وجود دارد که اول پول و دوم ارتباط جنسی است که برای جذب افراد از این 2 ابزار  استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار