با رای نمایندگان؛

مسئولیت‎ سازمان‎های نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت، مسئولیت‎ سازمان‌های نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه را مشخص کردند.
کد خبر: ۳۳۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ - 03February 2019

مسوولیت های سازمان های نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه مشخص شدبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، وکلای خانه ملت در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه حوادث غیرمترقبه با ۱۴۴ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در این جلسه با پیشنهادی جهت الحاق به ماده ۱۴ این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، مسئولیت‎ سازمان‎های نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران و نحوه ورود و نقش آفرینی میزان و چگونگی به کارگیری نیروی انسانی و منابع و امکانات آنها در حوادث مذکور مبتنی بر اصل ۱۴۷ قانون اساسی و اساس نامه آن مطابق با آیین‎نامه‎ای خواهد بود که توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری دولت تهیه و به تصویب فرمانده معظم کل قوا می‎رسد.

در اصل ۱۴۷ قانون اساسی آمده است: دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی، و جهاد سازندگی، با رعایت کامل موازین عدل اسلامی استفاده کند در حدی که به آمادگی رزمی آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار