به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، «حسن شمشادی» در همایش «رسانه انقلابی و انقلاب رسانهای» که به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در یزد برگزار شد، اظهار داشت: رسانهها باید در چهل سالگی انقلاب با نگاه نقادانه عملکرد گذشته و آینده خود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.
وی با اشاره به تعدد رسانههای صوتی و تصویری در کشور، افزود: آشنایی کامل با مولفههای سواد رسانه نقش مهمی در درک صحیح و کامل از فضای رسانهای دارد.
شمشمادی افزود: رسانههای انقلابی باید در آستانه دهه فجر راههای صحیح تبیین ارزشهای اسلامی شناسایی و این ارزشها را به نسل جوان و جوامع مختلف انتقال دهند.
شمشادی با اشاره به اقدامات رسانهای انجام شده ایران در خارج از کشور، یادآور شد: شناخت مخاطب مهمترین عامل در انتقال صحیح پیام انقلاب اسلامی مردم جهان است.
این خبرنگار جبهه مقاومت با بیان تفاونهای بین واژههای کاربران، فعالین و متخصصین رسانهای، بیان کرد: انتقال ارزشها و اهداف انقلاب اسلامی به زبانهای مختلف از دیگر اقدامات حائز اهمیت در حوزه رسانه و ارتقای کیفی سواد رسانهای بین اصحاب رسانه است.
این خبرنگار جبهه مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز زمانه نگفتنها نیست و نمیشود چیزی را از مردم و افکار عمومی پنهان کرد، ادامه داد: رسانهها باید کی گفتن، چطور گفتن، چقدر گفتن و کجا گفتن را بیش از پیش بدانند و نسبت به این مهم با بصیرت اقدام کنند.
این استاد خبرنگاری بررسی نیاز مخاطب را مهمترین نیاز برای تولید محتوای خبری دقیق و موثر دانست و بیان کرد: رسانههای ایرانی مستقر در خارج از کشور باید با تهیه گزارشهای میدانی از کشورهای مختلف، مخاطبین خارجی زبان که فرهنگ متفاوتی با ایرانیها دارند را جذب کنند.
شمشادی افزود: موضعگیری تک بعدی اشتباه باید جای خود را با حضور فعالانه در عرصه رسانه و پاسخگویی به شبهات عوض کند.
وی رسانهها را سلاحی قوی دانست که قابلیت شلیک و عمل 24 ساعته و مستمر دارد و خاطرنشان کرد: اگر رسانههای انقلابی نسبت به تولید محتوای درست اقدام نکنند، رسانههای استکبار آن طور که میخواهند واقعیات را وارونه نشان میدهند.
انتهای پیام/