ثبت ۱۰ هزار پرواز عملیاتی برای پهپاد شاهد ۱۲۹

پهپاد شاهد ۱۲۹ بیش از ۱۰ هزار پرواز عملیاتی را با موفقیت ثبت کرد و نوع جدید آن نیز قادر به حمل ۸ موشک هوشمند هدایت شونده است.
کد خبر: ۳۳۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ - 03February 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نمونه جدید پهپاد شناسایی، رزمی و رادارگریز شاهد ۱۲۹ در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح برای نخستین بار برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

شاهد ۱۲۹ یکی از مدرنترین سامانه‌های پهپادی نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شود که با بهره‌‌گیری از دوربین‌های دید در شب و دید در روز قابلیت شناسایی و رهگیری انواع اهداف را در طول شبانه روز دارد.

شاهد ۱۲۹ با برد عملیاتی بیش از ۲ هزار کیلومتر و مداومت پروازی ۲۴ ساعته، قادر به اجرای ماموریت‌های شناسایی، رهگیری، پرواز در شب، مراقبت، رزمی است.

این پهپاد می‌تواند ۸ موشک هوشمند لیزری هدایت شونده را در زیر بال‌های خود حمل کند و در مواقع ضروری اهداف را به‌طور هوشمند با کمترین ضریب خطا مورد اصابت قرار دهد.

ثبت ۱۰ هزار پرواز عملیاتی برای پهپاد شاهد ۱۲۹

این پهپاد قادر به ارسال تصاویر آنلاین به مرکز فرماندهی و کنترل است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرواز عملیاتی را با موفقیت ثبت کرده که این موضوع این پهپاد را از دیگر پرندهای بدون سرنشین نیروهای مسلح متمایز کرده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار